تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۲۵
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۲۹۴۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر بخش انرژی شرکت آلومینیوم المهدی:

امسال بالغ بر ۲۵۰ هزار تن افزایش تولید داریم

می متالز - مدیر بخش انرژی شرکت آلومینیوم المهدی و هرمز آل گفت:با توجه به تامین برق مجموعه، افزایش تولید در سال ۹۶ به ظرفیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار تن می رسد.
امسال بالغ بر ۲۵۰ هزار تن افزایش تولید داریم

علیرضا امینی اظهار داشت: مجموعه آلومینیوم المهدی شامل سه بخش عمده “آند سازی”، “خط یک آلومینیوم المهدی” و “خط ۲ هرمزآل” می‌باشد و تامین برق این مجموعه ها بر عهده بخش انرژی که بیشترین مصرف کننده در سطح استان قرار دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال تولید و اشتغال افزود: در حوزه تولید، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و با توجه به تامین برق مجموعه، برنامه افزایش تولید را در سال ۹۶ تا ظرفیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار تن را در دستور کار خواهیم داشت، همچنین ظرفیت ۴۰۰ مگاواتی تولید برق را تا ۵۰۰ مگاوات در آینده نزدیک خواهیم رساند.

مدیر بخش انرژی آلومینیوم المهدی در رابطه با بالا بودن تکنولوژی برق در این صنعت بیان کرد: با توجه به بالا بودن تکنولوژی برق در این صنعت، مبدل های قدرت سنگین و مناسب که جریان برق را برای خطوط تولیدی فراهم می آورد، در اختیار داریم و از نظر نگهداری و تعمیر برعهده پرسنل این بخش می‌باشد.

امینی با اشاره به اهمیت تکیه بر توان جوانان این مرز و بوم در حوزه نگهداری از مبدل های قدرت در صنعت آلومینیوم، گفت: ما قبلا در بخش تعمیر و نگهداری مبدل های قدرت و سیستم‌ها، وابستگی شدید به کشورهای خارجی داشته ایم، اما چند سالی است که به دست جوانان همین مرز و بوم این فعالیت ها صورت می‌پذیرد که این افتخاری بزرگ برای این مجموعه است.

وی با اشاره به استاندارد سازی و کاهش مصرف انرژی عنوان کرد: طرح های توسعه، بحث های مدیریت انرژی و استاندارد سازی که موجب کاهش مصرف انرژی شود را دنبال نموده، تا بتوانیم در حوزه اقتصاد مقاومتی با کاهش انرژی اقدامی را انجام داده باشیم.

مدیر بخش انرژی آلومینیوم المهدی ادامه داد: با برنامه های کوتاه مدت و میان مدت تمهیداتی را لحاظ کرده و سیستمی را پیش بینی کرده که ضریب قدرت را اصلاح کرده تا موجب کاهش هزینه ها و انرژی در سطح استان شود.

امینی اضافه کرد: در تدوین معیار استاندارد سازی صنعت آلومینیوم، دبیری کمیته استاندارد مواد اولیه آلومینیوم(iso pca۲۲۶) را در اختیار داریم، تا برنامه استاندارد های ملی و حتی بین المللی را انجام دهند و از نظر استاندارد سازی تولید شمش آلومینیوم به خود کفایی برسانیم.

مدیر بخش انرژی آلومینیوم المهدی و هرمز آل با اشاره به اینکه هرمزگان قطب صنعتی آلومینیوم کشور می‌باشد، خاطرنشان کرد: برای تکنولوژی های جدید روز دنیا برنامه هایی داریم که به زودی ارائه خواهیم کرد.

وی اظهارامیدواری کرد در شرایط توسعه، فازها و ظرفیت های موجود را تکمیل کرده تا بتوانیم فاز های بعدی را به مدار بیاوریم و آلومینیوم المهدی را به جایگاه واقعی اش برسانیم.

 

عناوین برگزیده