تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۴۶۰
کد خبر: ۲۹۶۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

ظرفیت تولید فولاد در هرمزگان به ۴.۸ میلیون تن می رسد

می متالز- با راه اندازی فاز نخست صبا فولاد خلیج فارس ظرفیت تولید فولاد هرمزگان به 4.8 میلیون تن افزایش می یابد.
ظرفیت تولید فولاد در هرمزگان به ۴.۸ میلیون تن می رسد

مرتضی یزد خواستی، مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج‌فارس گفت: در این مرحله یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن آهن اسفنجی به شکل بریکت گرم تولید می‌شود.

یزد خواستی افزود: برای نخستین بار در کشور است که در این کارخانه آهن اسفنجی به شکل بریکت گرم تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ماندگاری بالا و مقاومت در برابر اکسید شدن و زنگ‌زدگی از مهم‌ترین ویژگی‌های بریکت گرم است، تصریح کرد: تکنولوژی تولید بریکت گرم برای نخستین بار در کشور، سومین کشور در خاورمیانه و نهمین کشور در دنیا در این کارخانه است.

مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: ظرفیت این کارخانه تولید پنج میلیون تن مقاطع فولادی در سه مرحله است که در مرحله نخست آهن اسفنجی تولید می‌شود.

یزد خواستی با اشاره به اینکه برای ساخت این کارخانه پنج هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این کارخانه برای ۳۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و چهار هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجادشده است.

مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج‌فارس با بیان اینکه هرمزگان با ۱۰ درصد تولید فولاد کشور، رتبه سوم را دارد، ادامه داد: ساخت این کارخانه از سال ۸۸ در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در ۱۳ کیلومتری غرب بندرعباس آغاز شد.

یزد خواستی در پایان با اشاره به اینکه صبا فولاد خلیج‌فارس سومین کارخانه تولید فولاد در هرمزگان است، افزود: با بهره‌برداری از مرحله نخست این کارخانه ظرفیت تولید فولاد خام در استان از سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن به چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده