تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۹
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۹۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیش بینی انجمن جهانی فولاد از تقاضای محصولات فولادی در سال ۲۰۱۷

می متالز - انجمن جهانی فولاد در گزارش اخیر خود چشم انداز عرضه، تقاضا و مصرف فولاد در کشورهای مختلف را بررسی کرده که براساس این گزارش ایران در سال 2017 و 2018 رشد تقاضا را در بخش محصولات نهایی فولادی شاهد خواهد بود.
پیش بینی انجمن جهانی فولاد از تقاضای محصولات فولادی در سال ۲۰۱۷

براساس آمار انجمن جهانی فولاد، تقاضای محصولات نهایی فولاد در ایران تا پایان سال ۲۰۱۷ به ۲۰ میلیون و ۴۶ هزار تن می رسد درحالی که تقاضا در این بخش در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۹ میلیون و ۱۰۵ هزار تن بود. این انجمن برآورد کرده در سال ۲۰۱۸ تقاضای محصولات فولادی در کشورمان ۲۱ میلیون و ۲۵۵ هزار تن گردد. رشد تقاضای محصولات فولادی که در ایران برای سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ پیش بینی می گردد به ترتیب ۴.۶ درصد و ۶ درصد است.

این انجمن همچنین اعلام داشته تقاضا در چین روندی نزولی دنبال خواهد کرد و اگرچه امسال در همان عدد سال قبل یعنی ۹۸۱ میلیون و ۲۰ هزار تن خواهد ماند اما سال ۲۰۱۸، ۶۶۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن خواهد شد.

درمجموع نیز در سال ۲۰۱۷ تقاضای محصولات فولادی یک میلیارد و ۵۳۵ میلیون و ۲۴۷ هزار تن خواهد شد و در سال ۲۰۱۸ حدود یک میلیارد و ۵۴۸ میلیون و ۴۶۰ هزار تن برآورد می گردد. جهان در سال ۲۰۱۶ بالغ بر یک میلیارد و ۵۱۴ میلیون و ۹۶۹ هزار تنتقاضای محصولات فولادی داشته است.

گفتنی است، ارزیابی ها نشان می دهد در اتحادیه اروپا با ۲۸ عضو، تقاضای محصولات فولادی در سال ۲۰۱۷ رشد داشته باشد و به ۱۵۸ میلیون و ۲۲۱ هزار تن برسد درحالی که در سال ۲۰۱۶ تقاضا به ۱۵۷ میلیون و ۴۴۹ هزار تن رسیده بود.

همچنین براساس پیش بینی انجمن جهانی فولاد تقاضای محصولات نهایی فولادی در سال ۲۰۱۸، ۱۶۰ میلیون و ۴۱۲ هزار تن خواهد شد. در سال ۲۰۱۶ بیشترین تقاضای محصولات فولادی از سوی کشور آلمان با بیش از ۴۰ میلیون و ۳۰۳ هزار تن محصولات نهایی فولادی بود. پیش بینی می شود آلمان در سال ۲۰۱۷ چیزی حدود ۴۰ میلیون و ۶۵۱ هزار تن محصول نهایی فولاد نیاز داشته باشد و این عدد در سال ۲۰۱۸ به ۴۰ میلیون و ۷۹۴ هزار تن برسد.

پیش بینی انجمن جهانی فولاد درخصوص تقاضای ایتالیا، هلند، فرانسه و اسپانیا در سال ۲۰۱۷ نیز به ترتیب ۲۳ میلیون و ۵۸۲ هزار تن، ۱۳ میلیون و ۳۲۲ هزار تن، ۱۳ میلیون و ۲۴۳ هزار تن و ۱۲ میلیون و ۷۵۹ هزار تن است. درحالی که این کشورها در سال قبل به ترتیب ۲۴ میلیون و ۲۳۰ هزار تن، ۱۳ میلیون و ۱۲۵ هزار تن، ۱۳ میلیون تن و ۱۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تن تقاضا در بخش محصولات نهایی فولاد داشتند.

گزارش انجمن جهانی فولاد نشان می دهد، ترکیه در سال جاری میلادی ۳۵ میلیون ۱۰۰ هزار تن تقاضا در بخش محصولات نهایی فولاد خواهد داشت. این کشور در سال ۲۰۱۶ هم ۳۴ میلیون و ۷۷ هزار تن تقاضا در این بخش داشته و در سال ۲۰۱۸ هم برآورد می گردد به ۳۶.۵ میلیون تن تنزل یابد.

پیش بینی می گردد روسیه تقاضا را در بخش محصولات فولادی در سال ۲۰۱۷ به ۳۸ میلیون و ۸۰۱ هزار تن و اکراین به ۴ میلیون و ۶۶۹ هزار تن برساند که روسیه رشد و اکراین افت تقاضا را نسبت به سال ۲۰۱۶ شاهد خواهد بود. روسیه و اکراین در سال ۲۰۱۸ هم به ترتیب ۳۹ میلیون و ۸۹۴ هزار تن و ۴ میلیون و ۹۴۹ هزار تن تقاضای محصولات نهایی فولاد خواهند داشت.

گفتنی است، انجمن جهانی فولاد برآورد کرده تقاضای محصولات فولادی در سال ۲۰۱۷ در آمریکا ۹۴ میلیون و ۳۴۷ هزار تن باشد که از سال ۲۰۱۶ بیشتر است. آمریکا در سال ۲۰۱۶ حدود ۹۱ میلیون و ۶۲۶ هزار تن تقاضای فولاد داشت و در سال ۲۰۱۸ به ۹۷ میلیون و ۶۹ هزار تن می رسد.

مکزیک و کانادا هم به ترتیب تقاضای محصولات فولادی در سال ۲۰۱۷ را به ۲۵ میلیون و ۷۴۵ هزار تن و ۱۵ میلیون و ۶۱ هزار تن می رسانند و سپس در سال ۲۰۱۸ آن را به ۲۶ میلیون و ۳۶۳ هزار تن و ۱۵ میلیون و ۲۳ هزار تن خواهند رساند.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده