تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۵۰۸
کد خبر: ۲۹۸۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
کشتی آرای مطرح کرد؛

صندوق طلا در بورس کالا، گزینه ای جذاب برای سرمایه گذاری

می متالز - رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: صندوق طلا در بهبود روند سرمایه گذاری عموم مردم در بازار طلا تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت.
صندوق طلا در بورس کالا، گزینه ای جذاب برای سرمایه گذاری

محمد کشتی آرای گفت:در ابتدای سال جاری قیمت اونس جهانی روند نزولی را طی کرد و رو به سقوط بود اما بعد از مدتی قیمت آن تا حدودی افزایش یافت.

وی در ادامه بیان کرد: هفته گذشته تنش های رخ داده در منطقه خاورمیانه باعث افزایش قیمت جهانی طلا شد اما طی ۲-۳ روز گذشته، کاهش تنش های سیاسی با توقف روند صعودی قیمت جهانی طلا و ثبات نرخ آن در بازار همراه شد.

به گفته کشتی آرای، از روز چهارشنبه قیمت طلا با کاهش ۱۰ هزار تومانی روبرو بود و نرخ آن به ۱ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به راه اندازی صندوق طلا در بورس کالا گفت: بحث راه اندازی صندوق طلا مدتهاست مطرح شده که راه اندازی این صندوق در بهبود روند سرمایه گذاری عموم مردم در بازار طلا تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت.

وی در پایان به عملکرد بورس کالا در حوزه بازار طلا اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ابزارهای معاملاتی همچون قراردادهای آتی، آپشن و گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالا وجود دارد که معاملات طلا در قالب این بازارها، کمک به سزایی در شفاف کردن معاملات و قیمت ها می کند.

عناوین برگزیده