تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۳۰۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ورود سیمان از استان‌های مجاور به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شود

می متالز - مدیرعامل کارخانه سیمان مارگون با اشاره به اینکه این واحد تولیدی در فصل بهره‌برداری با مشکل کمبود بازار مواجه شده، گفت: برای حل این مشکل ظرفیت مصرف سیمان استان بالا رفته و یا از ورود سیمان از استان‌های مجاور به بازار کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری شود.
ورود سیمان از استان‌های مجاور به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شود

حسین نجاتی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات کارخانه سیمان مارگون در فصل بهره‌برداری و برای ورود با بازار، اظهار داشت: سرمایه‌گذار این کارخانه از استان و بخش بازرگانی انتظار دارد که کمک کنند بازار فروش سیمان در استان باز شود که لازمه این امر آن است که ظرفیت مصرف سیمان استان بالا رفته و یا از ورود سیمان از استان‌های مجاور به بازار کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری شود.

وی بحث دسترسی به بازار صادراتی و بحث احداث جاده لوداب به دهدشت را از دیگر مواردی دانست که نیازمند پیگیری مسئولان استان است و افزود: به تأخیر انداختن بازپرداخت‌ها و کم کردن نرخ سود پرداخت‌ها از دیگر اقداماتی است که می‌تواند در راستای حمایت از سرمایه‌گذار انجام شود.

مدیرعامل کارخانه سیمان مارگون خواستار معرفی پروژه‌های بزرگ عمرانی برای تأمین سیمان موردنیاز آنها شد و عنوان کرد: در این راستا، برای افزایش پروژه‌های عمرانی با توجه به افزایش ظرفیت تولید سیمان استان می‌توان بحث شروع بازسازی بافت‌های فرسوده را در دستورکار قرار داد.

نجاتی خواستار ارائه خدمات بازرگانی به سرمایه‌گذار کارخانه سیمان مارگون شد و گفت: از کمک‌های دیگری که می‌توان به سرمایه‌گذار این واحد تولیدی انجام داد کاهش هزینه‌های تولید است که در این رابطه می‌توان از همکاری خوب منابع طبیعی و سازمان صنعت در واگذاری زمین‌های مناسب برای دسترسی به معدن بهره برد.

وی بیان کرد: بحث حمل و نقل  و پایانه و واگذاری زمین پایانه از دیگر کمک‌های عملی است که می‌توان به سرمایه‌گذار این کارخانه انجام داد.

مدیرعامل کارخانه سیمان مارگون گفت: تشویق مسئولان به ایجاد بازار صنعتی در اطراف کارخانه از دیگر اقداماتی است که می‌تواند راه‌گشا باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار جلوگیری ازورود سیمان به استان شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست مشترک نمایندگان بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه ورود سیمان  از اصفهان صنعت سیمان استان را با رکود مواجه کرده است خواستار جلوگیری از ورود این سیمان به استان شد.
موسی خادمی گفت: استقبال از محصول دو شرکت معتبر تولید سیمان استان می تواند زمینه ی توسعه صنایع پایین دستی این واحدهای مهم اقتصادی استان را فراهم کند.استاندار افزود:مشارکت بخش خصوصی در توسعه کاملا مشهود و تاثیر گذار است .

موسی خادمی ادامه داد:سهم زیادی از اداره امور اقتصادی کشور بواسطه ی مشارکت بخش خصوصی است و این بخش در کنار دولت با وجود تامین نشدن برخی مطالباتشان به دلیل مشکلات بانکها،مجدانه حضور داشتند.
وی افزود:در استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود تلاش پیمانکاران و در حوزه های عمرانی به دلیل نوسانات مالی مطالبات آنها باقی مانده است اما این موضوع در اراده ی بخش خصوصی برای توسعه ی استان خللی ایجاد نکرد.

وی با بیان اینکه مشارکت این بخش در احداث محور ارتباطی پاتاوه و دهدشت نمود فراوانی دارد ادامه داد:قطعه ی دوم این محوراز پاتاوه تا لوداب در آینده ی نزدیک به بهره برداری میرسد.
استاندار گفت: اختصاص ۷۰۰میلیارد ریال به این پروژه و تخصیص هزار میلیارد ریال دیگر در بودجه ی سال ۹۶ امید بخش بهره برداری این محور حیاتی در نیمه ی سال آینده است.

وی شعار سال رهبری را خاطر نشان کرد و خواستار ارائه ی گزارشی کامل از وضعیت تولید و اشتغال استان شد.

در این نشست منوچهری مشاور اقتصادی استاندار نیز از کاهش نرخ رشد بیکاری استان در سال گذشته خبر داد و افزود: نرخ رشد بیکاری در پایان سال ۹۴تا پایان سال ۹۵از ۴/ ۱۷به ۳/۱۳دهم درصد کاهش یافت که نقش بخش خصوصی در کنار طرحهای حمایتی دولت چشمگیر بوده است.
موسی خادمی افزود: مجموعه ی اقتصادی استان باید برای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب به اصولی مانند اصلاح الگوی مصرف، اشتغالزایی،توجه به تولید دانش بنیان رشد بهره وری و ارزش افزوده و جلب مشارکتهای مردمی در کنار حمایت از کار و تولید ایرانی توجه کنند.

بنام مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان هم  بهبود رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط از طریق ارائه ی خدمات توسعه ی بازار،توسعه ی فراگیر خوشه های صنعتی،راه اندازی ۳۰هکتاری فاز عملیاتی از شهرک صنعتی سقاوه برای استقرار صنایع پایین دستی کارخانه ی سیمان،ایجاد کنسرسیوم های صادراتی و تشکیل شرکتهای مدیریت صادراتی را از اولویت های این شرکت در سال جدید برای تحقق شعار سال دانست.
داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم از در دست اجرا بودن ۴۱۹ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۱۵۰هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۸ هزار نفر خبر داد و گفت:به منظور تحقق شعار سال رهبری ۸۰طرح اقتصادی نیمه تمام با پیشرفت کاری بالای ۶۰درصد حمایت می شوند که در صورت بهره برداری از آنها هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان هم با قدردانی از صدا و سیما برای پوشش برنامه های اقتصادی استان گفت: کاهش امیدوار کننده نرخ رشد بیکاری مبین حضور فعال بخش خصوصی و استقبال این بخش از طرحهای دولت بوده است.

جبار کیانی با بیان اهمیت مشارکت بانکها در رونق برنامه های اقتصادی،بر الزام آور بودن مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد و افزود:برای مشارکت این بخش و رونق سرمایه گذاری باید تمهیدات ویژه ازجمله رفع بروکراسی اداری و مشوق های مالیاتی تدارک دیده شود.

در این نشست نمایندگان بخش خصوصی نیز در سخنانی خواستار حمایت های ویژه برای ادامه حضورشان در عرصه های اقتصادی شدند.

عناوین برگزیده