تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۲۳
بازدید: ۳۶۰
کد خبر: ۳۱۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه سیمان مند دشتی با تولید ۳۰۰۰ تن در روز افتتاح می‌شود‌

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ‌بوشهر گفت: به زودی سومین کارخانه سیمان در دشتی با ظرفیت روزانه ۳ هزار تن افتتاح می‌شود.
کارخانه سیمان مند دشتی با تولید ۳۰۰۰ تن در روز افتتاح می‌شود‌

سید حسین حسینی محمدی در نشست بررسی افزایش توسعه روابط تجاری استان بوشهر با آفریقای جنوبی با اشاره به اینکه این استان از ظرفیت بالای اقتصادی، صنعتی و تجاری برخوردار است اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر می‌تواند زمینه توسعه روابط تجاری با کشورهای مختلف از جمله آفریقای جنوبی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت خوبی در حوزه صادرات محصولات غیرنفتی دارد تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی استان بوشهر  دارای محصول گبه با شهرت جهانی است که توسعه فعالیت فرش بافی از جمله گلیم و گبه در اولویت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر به ظرفیت معادن مصالح ساختمانی این استان پرداخت و  گفت: طرح مطالعات اکتشاف قیر طبیعی، ماسه‌ای و رسوبی در استان بوشهر اجرایی شده که این مهم در دشتی و دشتستان مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای سه کارخانه سیمان است خاطر نشان کرد: این استان دارای ۲ کارخانه سیمان در کنگان و دشتستان با ظرفیت روزانه سه‌هزار تن و شش‌هزار تن است که بزودی سومین کارخانه سیمان در دشتی با ظرفیت روزانه ۳ هزار تن افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به صادرات سیمان استان بوشهر به کشورهای مختلف افزود: تنها در اسفندماه گذشته ۳۹ هزار ۵۰۰ تن کلینکر و ۳۹ هزار تن سیمان استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده که این ظرفیت امسال افزایش چشمگیری می‌یابد.

عناوین برگزیده