تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۴۸
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۳۱۵۵
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی:

رشد مصرف سوخت بیانگر رشد اقتصادی است

می متالز - ریاحی با اشاره به رشد اقتصادی بیش از ۸ درصد در کشور افزود: افزایش مصرف بنزین نشان می‌دهد که چرخه اقتصادی روان‌تر شده و درنتیجه کشور به سوخت بیشتری نیاز دارد.
رشد مصرف سوخت بیانگر رشد اقتصادی است

منصور ریاحی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به رشد مصرف بنزین در کشور گفت: با توجه به وارد شدن حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو به چرخه حمل‌ونقل کشور، میزان مصرف بنزین نیز در حدود ۶.۲ تا ۶.۵ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به رشد اقتصادی بیش از ۸ درصد در کشور افزود: افزایش مصرف بنزین نشان می‌دهد که چرخه اقتصادی روان‌تر شده و درنتیجه کشور به سوخت بیشتری نیاز دارد.
ریاحی با اشاره به آمار مصرف بنزین در روزهای تعطیلات نوروز اظهارکرد: در مرحله اول تعطیلات و سفرها از ۲۵ اسفند تا اول فروردین میزان مصرف بنزین به ۹۳ و نیم میلیون لیتر رسید و در فاز دوم یعنی از اول تا ۱۳ فروردین به ۸۵.۷ میلیون لیتر رسید.
وی با اشاره به رشد ۵.۵ درصدی مصرف بنزین در تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی در حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی شرایط خوبی داشت و البته همه این سه بخش رشد مصرف داشتند به‌طوری‌که در بخش حمل‌ونقل هوایی بیش از ۵.۵ درصد رشد پرواز و سوخت داشتیم که این امر بیانگر این است که هرقدر آمار مصرف بالا برو صنعت توریسم کشور نیز رشد داشته است.

عناوین برگزیده