تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۳۱۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سنگ آهن تا 2021 به 46 دلار می رسد

می متالز - محققان بر این باورند که شاید قیمت نزدیک به 100 دلاری سنگ آهن که اوایل سال جاری مشاهده شد تا حداقل 5 سال آینده اوج قیمت این ماده اولیه باشد و تکرار نگردد.
سنگ آهن تا 2021 به 46 دلار می رسد

این تحقیق موسسه بی ام آی ( BMI) که اخیرا منتشر شده معتقد است قیمت سنگ آهن حداقل تا 5 سال آتی روندی بیشتر نزولی خواهد داشت و تا سال 2021 میانگین قیمت سالانه آن هر سال کمتر می گردد.  طبق این برآورد امسال قیمت این ماده اولیه تا 70 دلار، سال 2018 تا 55 دلار، و تا سال 2021 به میانگین 46 دلار هر تن سی اف آر چین خواهد رسید.

افزایش عرضه استرالیا و برزیل و مازاد عرضه از جمله علل این روند نزولی پیش بینی شده است. موسسه بی ام آی که زیر مجموعه موسسه اعتبار سنجی فیچ است معتقد است هزینه پایین تولید تولید کننده ها را تشویق می کند تولید را بالا ببرند تا بتوانند سوددهی را افزایش دهند و همین امر قیمت را باز هم پایین تر می آورد.

پس از آن که قیمت سنگ آهن اواسط فوریه به اوج رسید اوایل آوریل با افت قیمت فولاد و نگرانی از مازاد عرضه نزولی شد. در فوریه قیمت سنگ آهن 62 درصد به 94.86 دلار هر تن سی اف آر رسید که از سال 2014 بی سابقه بوده است ولی در آوریل تا 12 درصد افت داشته به حدود 66 دلار رسید.

در کوتاه مدت سنگ آهن بین 50 تا 70 دلار خواهد ماند. در این بین سال های آتی با ورود معادن جدید به بازار تمرکز بیشتری بر سنگ آهن با کیفیت بالا مشاهده خواهد شد. این امر موجب می شود تولید کننده های سنگ آهن با کیفیت پایین تر برای افزایش تخفیف ها تحت فشار بیشتری از جانب خریداران قرار گیرند.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده