تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۳۹۷
کد خبر: ۳۱۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور دکتر معظمی صورت گرفت:

برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران حقوقی شرکت های تابعه ایدرو

می متالز - جلسه همفکری و تبادل نظر درباره مسائل حقوقی ایدرو و شرکت های تابعه با حضور دکتر معظمی ریاست هیات عامل سازمان گسترش برگزار شد.
برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران حقوقی شرکت های تابعه ایدرو

در این جلسه دکتر معظمی معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تاکید بر اینکه در هر گونه فعالیتی که ایدرو در آن مشارکت دارد، باید اصول و موازین حقوقی رعایت گردد گفت: آسیب شناسی موضوعات و مسائل حقوقی که ایدرو با آن درگیر است،جزو وظایف اصلی هر سازمان توسعه ای است که باید با در نظر گرفتن جزئیات و دقت روی جملات،بندها و مواد قرارداد ها، انجام گیرد.

دکتر معظمی با اشاره به انعقاد توافق برجام با کشورهای بزرگ دنیا گفت: این قرارداد نمونه ای از رعایت دقیق مفاهیم حقوقی است و در قراردادهایی که ایدرو و شرکتهای تابعه با شرکتهای بین المللی منعقد می کند، اصول و نکات حقوقی روی تک تک موارد بندها، بشدت رعایت می شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران استراتژیک باید از مسائل حقوقی آگاه و مطلع باشند، گفت: نکات و مسائل حقوقی در عقد قرادادها تعیین کننده بوده و روی سرنوشت آنها تاثیرمی گذارد. به همین دلیل پیش از تنظیم و عقد و امضای قرارداد، باید مفاهیم حقوقی آن بدقت و به روشنی از سوی مشاوران حقوقی، مورد بررسی و تایید قرار گیرد بگونه ای که متون قرارداد قابل تفسیر نباشد.

رئیس هیات عامل ایدرو با تاکید بر ضرورت اعطای مشورت های حقوقی منظم به مدیران عامل شرکت‌های تابعه اظهار داشت برای پیشبرد مسائل حقوقی ایدرو و استیفای حقوق و مطالبات آن باید فعالیت بیشتری صورت گیرد تا رضایت ذینفعان ایدرو تامین گردد.

در این جلسه آقای شهسوار مدیر امور حقوقی ایدرو، گزارشی درباره وضعیت حقوقی ایدرو و شرکت‌های تابعه و برخی مسائل و مشکلاتی که در خصوص انجام پروژه ها وجود دارد، ارائه کرد.

عناوین برگزیده