تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۵۴۱
کد خبر: ۳۱۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد 79 درصدی درآمد حاصل از معادن هرمزگان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: درآمد دولت از معادن استان در سال 95 حدود 79 درصد نسبت به سال94 افزایش داشته است.
رشد 79 درصدی درآمد حاصل از معادن هرمزگان

خلیل قاسمی روز چهارشنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: در این مدت بیش از 15 میلیارد تومان از بهره برداری معادن استان به حساب دولت واریز شد.
وی افزود: سال گذشته 12 میلیون تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: وصول معوقات و بهبود راندمان تولید از مهم ترین دلایل افزایش درآمد معادن استان است.
وی خاطرنشان کرد: سنگ های تزئینی، سنگ لاشه، سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک و مواد اولیه تولید سیمان از مواد استخراج شده از معادن استان است.
قاسمی اظهار کرد: استان هرمزگان با دارا بودن ذخایر معدنی، ظرفیت تولید فراورده های معدنی فراوان و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال های مولد در این بخش را دارد.
وی بیان داشت: هرمزگان از نظر وجود معادن غنی محسوب می شود که می توان از آنها در زمینه های گوناگونی بهره برداری کرد.
این مقام مسئول اشاره کرد: فناوری های تولید و فرآوری این مواد نیز در کشور وجود دارد که بخش معدن را به یک فرصت بسیار مناسب برای انجام سرمایه گذاری های جدید تبدیل کرده است.
قاسمی اضافه کرد: باید به سمت جذب سرمایه گذاران برای فراوری مواد معدنی رفته و آنان را مورد تشویق و حمایت قرار دهیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: متقاضیان سرمایه گذاری در فعالیت های اکتشافی و معدنی می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی کاداستر معادن و تهیه مدارک لازم از جمله گواهینامه صلاحیت فنی و مالی که توسط سازمان نظام مهندسی معدن صادر می گردد نسبت به ارائه درخواست و ثبت محدوده اقدام کنند و مراحل بعدی را به صورت اینترنتی با رعایت قانون معادن و آئین نامه اجرایی آن از طریق کارتابل خود پیگیری نمایند.
حدود 400 معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد که معادن پایه شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده