تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۳۲۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر کار در گرگان:

وزارت صنعت آذر ۹۵ معدن یورت را کم‌خطر ارزیابی کرده بود/سهل‌انگاری شد

می متالز - وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در فرودگاه گرگان گفت: آذر ماه سال گذشته مسئولان صنعت و معدن بازرسی از معدن زمستان یورت داشتند و ارزیابی مناسب از بازرسان گزارش شده بود.
وزارت صنعت آذر ۹۵ معدن یورت را کم‌خطر ارزیابی کرده بود/سهل‌انگاری شد

علی ربیعی به عنوان نماینده هیئت دولت برای رسیدگی به وضعیت معدن زغال سنگ زمستان یورت در گفت‎وگو با خبرنگاران ضمن ابراز تاسف از حادثه اتفاق افتاده اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه مدیران استانی به منطقه حادثه اعزام شدند و رئیس جمهور دستور دادن که بنده به عنوان نماینده هیئت دولت به منطقه اعزام شوم و به شرایط کنترل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در صدد این هستیم که وضعیت را بررسی و کنترل کنیم و  نیازمندی‎ها را پیگیری کنیم.

وزیر کار یادآور شد: اطلاعات حاکی از آن است که 26 کارگر معدن و 9 کارگر پیمانکار در این حادثه به دام افتادند.

 ربیعی افزود: خوشبختانه معدن افقی است و در حال حاضر امدادگران ما توانستند 500 متر پایین برود.

وی گفت: امید داریم بتوانند امدادگران ما به عمق یک هزار و 300 متری برسند و در حال حاضر برای امدادرسانی از دو مسیر هوا وارد تونل می‎شود و از مسیر فرعی دیگر با استفاده از دستگاه‎ها حفاری در صدد هستیم که به مسیر تونل برسیم.

وزیر کار در مورد ایمنی این معدن گفت: آذر ماه سال گذشته مسئولان صنعت معدن بازرسی از این معدن داشتند و این معدن جزو معدن‎های کم مسئله مطرح شده بود و ارزیابی مناسب از بازرسان گزارش شد.

ربیعی با بیان اینکه بازرسان کار نیز  نیم ساعت قبل از حادثه در محل حضور داشتند، افزود: علت وقوع حادثه سهل‎انگاری بوده است.

وی افزود: به نظر می‎رسد لکوموتیو تخلیه ذغال‎سنگ در عمق 700 متری متوقف شده است و برای راه‎اندازی آن از روش باطری به باطری و شوک الکتریکی استفاده می‎شود و این مسئله منجر به انفجار شده است.

وزیر کار به حضور نعمت‎زاده وزیر صنعت معدن در این سفر اشاره کرد و یادآور شد:  عده‎ای در حال حاضر برای امدادرسانی مستقر هستند و به منطقه می‎رویم تا نتیجه نهایی به‌دست بیاید.

منبع: تسنیم
عناوین برگزیده