تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۳۲۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نامزدهای ریاست جمهوری جان باختن معدن کاران گلستان را تسلیت گفتند

می متالز - نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز پنجشنبه در پیام های جداگانه ای رخداد حادثه جان باختن جمعی از کارگران معدن آزادشهر در استان گلستان را تسلیت گفتند.
نامزدهای ریاست جمهوری جان باختن معدن کاران گلستان را تسلیت گفتند

سیدمصطفی آقا میرسلیم، اسحاق جهانگیری، حسن روحانی، سید ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف در پیام های جداگانه به بازماندگان جان باختگان تسلیت گفتند و برای مصدومان آرزوی سلامتی و برای محبوس شدگان در معدن نجات را مسئلت کردند.
سیدمصطفی میرسلیم در پیامی خود حادثه جان باختن تعدادی از کارگران معدن آزادشهر را تسلیت گفت و اظهار کرد: این حادثه یک بار دیگر نشان دهنده عدم آمادگی دولت در امداد و نجات کارشناسانه و علمی است که بسیار جای تأسف دارد و حکایت از به هم ریختگی مدیریتی دارد.
اینجانب جان باختن تعدادی از کارگران مظلوم و زحمت ‌کش را به خانواده آن عزیزان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کنم و از دولت محترم می خواهم اشتغالات انتخاباتی مانع امدادرسانی به موقع به بازماندگان، اطلاع رسانی کامل حادثه بر اساس راستی و درستی و نیز تشکیل کمیته حقیقت یاب برای این حادثه نگردد.

اسحاق جهانگیری نیز ضمن اعلام همدردی با حادثه دیدگان و خانواده های آنان، از استاندار گلستان خواست با فوریت و به صورت ویژه بستری و درمان کارگران و معدنکاران آسیب دیده را در دستور کار خود قرار دهد و همه ظرفیت ها و امکانات امدادی استان را برای یافتن کارگران محبوس شده بکار گیرند.
جهانگیری همچنین در تماس تلفنی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از علی ربیعی نیز خواست مسائل درمانی کارگران معدن زمستان یورت و جبران خسارات وارد شده به آنان را با جدیت پیگیری کند.

حسن روحانی نیز در پیام خود نوشت:‌ در حالی که فقط یک روز از تکریم ملت ایران از تلاشگران عرصه کار و تولید می‌گذرد، حادثه دردناک کشته و مصدوم شدن تعدادی از کارگران زحمتکش معدن آزادشهر در استان گلستان موجب اندوه و عزای همه مردم ایران شد.
اینجانب این مصیبت بزرگ را به خانواده‌های مصیبت دیده و عموم هموطنان به‌ ویژه مردم شریف استان گلستان تسلیت گفته و شفای عاجل مصدومان حادثه را از خداوند متعال مسألت دارم.

در پیام سیدابراهیم رئیسی نیز آمده است: حادثه دردناک و تأسف‌بار ریزش معدن در آزادشهر گلستان، ساعات و لحظات سخت و نگران ‌کننده‌ای را برای خانواده ‌های جان‌ باختگان و مفقودان و یکایک هموطنان‌ مان ایجاد کرده است.
جمعی از سخت‌کوش‌ترین فرزندان ملت جان خود را در راه کار و خدمت از دست دادند و جمعی دیگر در اعماق زمین حبس شده‌اند و سرنوشت آنان نامعلوم است.
اینجانب با تأثر فراوان از جان‌باختن جمعی از فرزندان برومند ملت و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار این عزیزان و همه مردم ایران و همچنین آرزوی بهبودی و عافیت برای مصدومان، امیدوارم با تلاش بی‌وقفه دستگاه های مسئول، به زودی سرنوشت مفقودان حادثه معلوم شود.

در پیام محمدباقر قالیباف نیز آمده است: خبر دردناک رحلت جمعی از معدن کاران زحمت کش کشور در استان گلستان موجب تاثر و تاسف شدید ملت ایران شد.
ضمن تسلیت به خانواده های این عزیزان برای آنان علو درجات، برای مصدومان آرزوی سلامتی و برای حبس شدگان در معدن، نجات همراه با سلامتی از خداوند منان مسئلت داریم.
حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ساعت 12:45 روز سیزدهم اردیبهشت ماه جاری رخ داد.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر بخشی از معادن زغال سنگ البرز شرقی در 90 کیلومتری شرق گرگان است که گفته می شود افزون بر 500 کارگر در آن مشغول فعالیت هستند.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده