تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۳۲۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امداد هلال احمر گلستان:

اولویت عملیات نجات، خارج کردن گاز منوکسید کربن از داخل معدن است

می متالز - معاون امداد جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: اولویت عملیات نجات در معدن ریزش کرده زمستان یورت آزادشهر، خارج کردن گاز منوکسیدکربن از داخل تونل معدن است.
اولویت عملیات نجات، خارج کردن گاز منوکسید کربن از داخل معدن است

علیرضا صیار عصر دیروز در محل حادثه معدن زمستان‎یورت و در گفت‎و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: با حضور مدیران ارشد استانی جلسه‎ای برای فعالیت‎های کارشناسی در محل حادثه برگزار شد.

وی با بیان اینکه د صدد این هستیم که تدابیر کارشناسی در زمینه امدادرسانی اتخاذ شود، افزود: مهم‌ترین اولویت ما در مرحله نخست خارج کردم گاز منوکسید کربن از محل حادثه است.

 معاون امداد استان گلستان  بیان داشت: متاسفانه در این راستا مسیر ناشناخته بوده و معدن داری دو دهنه با  عمق یک هزار و 800 متری است.

معاون امداد استان گلستان یادآور شد: هر گاه گاز منوکسید کربن از داخل تونل خارج شود نیروهای امدادی برای رهاسازی و نجات افرادی که بر اثر سقوط و تخریب تونل در داخل معدن به دام افتادند اقدام خواهند کرد.

صیار با بیان اینکه از وقوع حادثه تا کنون ده‎ها عملیات راه سازی انجام شده، افزود:  در مقدمات کار 26 نفر از مصدومین را نجات دادیم که 15 نفر آنها از نیروهای امدادرسان بودند که برای نجات جان جادثه دیدگان وارد تونل شده بودند.

ظهر دیروز‌ چهارشنبه ‌در معدن زغال‌سنگ آزادشهر انفجاری شدید رخ داد و سبب تخریب بخشی از این معدن شد که متأسفانه تعدادی از کارگران مشغول به کار در آن مجروح و تعداد زیادی در تونل‌های معدن محبوس شده‌اند که اطلاع دقیقی از وضعیت آنها در دسترس نیست.

منبع: تسنیم
عناوین برگزیده