تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۳۳۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون سازمان تأمین اجتماعی:

مستمری خانواده معدن‌کاران فوت‌شده از فردا پرداخت می‎شود/ کارگران گروگان تعهدات کارفرما نیستند

می متالز - معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی گفت: مستمری خانواده جان‌باختگان معدن استان گلستان از فردا پرداخت می‎شود.
مستمری خانواده معدن‌کاران فوت‌شده از فردا پرداخت می‎شود/ کارگران گروگان تعهدات کارفرما نیستند

عبدالرضا تاج‎الدین ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اگر کارگری دچار سانحه ناشی از کار شده باشد در مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد و اگر مراجع قضایی تایید کنند، این فرد مشمول خدمات پیش‎بینی‌شده می‎شود.

وی تصریح کرد: معدن آزادشهر بر اساس تصمیمات مقامات استانی و دستور وزیر صنایع تعطیل خواهد بود و تمامی کارگران واحد مشمول بیمه بیکاری می‎شوند و از فردا بیمه بیکاری آنها پرداخت می‎شود.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی افزود: به موجب قانون اقدامات حمایتی دیگری نیز برای کارگران معدن پیش‎بینی شده که در اسرع وقت انجام می‎شود.

تاج‎الدین بیان کرد: با وجود آنکه کارفرمای واحد بیش از 5 میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهی داشته است، این سازمان تمام خدمات را به کارگران ارائه کرد اگر کارگران مطالبات دیگری داشتند مرتبط با کارفرماست که توسط اداره کار باید پیگیری شود.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در زمان اشتغال و فوت کارگران ناشی از کار به وظایف خود عمل می‎کند و همه کارگرانی که در معدن کار می‎کنند مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تکالیف این سازمان نسبت به کارگران همیشه انجام می‎شود، اظهار کرد: دو سال گذشته 120 نفر از کارگران همین معدن مشمول قانون سخت و زیان‎آور و بازنشستگی شدند.

تاج‎الدین با بیان اینکه کارگر گروگان تعهدات کارفرما نیست، بیان کرد: سوابق این کارگران در سازمان تأمین اجتماعی محفوظ است و شامل قوانین و مقررات و خدمات این سازمان می‎شود.

منبع: فارس
عناوین برگزیده