تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۵۹۲
کد خبر: ۳۳۷۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
احمد امینی:

برخی بانک ها از تولید کنندگان حمایت نمی کنند

می متالز - احمد امینی مدیر عامل شرکت برش سنگ امین و رئیس انجمن سنگ نجف آباد اظهار داشت: در حال حاضر مشغول یک جنگ اقتصادی هستیم که از جنگ نظامی عراق سخت تر است و باید مسئولین کشور خصوصا در زمینه بانکی و مالیاتی تولید کنندگان را حمایت کنند.
برخی بانک ها از تولید کنندگان حمایت نمی کنند

وی افزود: دولت باید مالیات را از صادرات حذف کند و از صادرات حمایت کند تا ارز به داخل کشور وارد شود.

رئیس اتحادیه سنگ ابران نجف آباد تصریح کرد: در اصفهان حدود ۶۰ درصد کارخانجات سنگ تعطیل شده اند و تولید کنندگان تحت فشار قرار دارند و برخی  بانک ها از آنها حمایت نمی کنند.

امینی اظهار کرد: از هشت سالگی در زمینه صنایع سنگ مشغول به فعالیت بودم و به همراه پدرم مسجد آیت الله بروجردی را سنگ تراشی کردیم و امروز ۵۶ سال است که در این صنعت فعالیت دارم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در معادن سنگ دهبید، کرمان، سیرجان، نهبندان و تخت سرخ مشغول به فعالیت هستیم و حدود ۵۰۰ کارگر(۴۰۰ نفر در معادن و ۱۰۰ نفر در کارخانه فرآوری سنگ) مشغول به کار هستند.

رئیس انجمن سنگ نجف آباد افزود: در معادن سنگ های مرمر و چینی تولید می شود و به حرم امامان معصوم(ع) و صحن حضرت فاطمه (س) سنگ ارسال می کنیم.

امینی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۰۰ هزار متر مربع اسلب در انبار وجود دارد ولی فروش نمی رود و در این شرایط ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده به تولید کننده فشارزیادی می آورد.

وی افزود: مسئولان باید مشکلات را درنظر داشته باشند و در این بحران اقتصادی که به وجود آمده با درنظر گرفتن شرایط با تولید کنندگان  مدارا کنند.

رئیس انجمن سنگ نجف آباد تصریح کرد: در خصوص صادرات فعالیت می کنیم ولی برای بازگرداندن پول مشکل وجود دارد و هنوز سوئیفت برخی بانک ها برای مبادله پول برقرار نشده است.

امینی تاکید کرد: در کشور امنیت خوبی وجود دارد و مسئولان در تلاش هستند که مشکلات را رفع کنند و قطعا وضعیت به این شکل باقی نمی ماند و اوضاع اقتصادی خوب خواهد شد .

عناوین برگزیده