تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۲۸
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۳۳۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سیستم استخراج معدن کشور با فناوری روز دنیا مطابقت ندارد

می متالز - مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیستم استخراج معدن در کشور با فناوری روز دنیا مطابقت ندارد و سیستم هوشمند، تهویه مکانیکی هوا و عایق‎بندی از سطح ایمنی خوبی برخوردار نیست.
سیستم استخراج معدن کشور با فناوری روز دنیا مطابقت ندارد

سید حسن هفده‌تن ظهر جمعه در جمع اصحاب رسانه استان گلستان در محل حادثه معدن یورت آزادشهر اظهار کرد: نخستین اولویت در حوزه کار، رعایت و نکات ایمنی است.

وی تصریح کرد: ایمنی می‎تواند در بعدهای مختلف مطرح باشد، معدن یک بخش خصوصی است و باید شرایطی فراهم شود که به مسائل توصیه‎ای، ایمنی و زیرساخت‎ها توجه ویژه‎ای شود.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: رعایت نکات ایمنی در معادن ایران به این آسانی نیست و با توجه به اینکه این معادن جزء مشاغل سخت محسوب می‎شود و به لحاظ فنی پیچیده و مهم هستند باید در این زمینه از پیمانکاران قوی استفاده شود تا صلاحیت ایمنی را داشته باشد.

هفده‌تن درباره ایمنی معدن زمستان یورت آزادشهر یادآور شد: باید تیم کارشناسی از جوانب مختلف این معدن را مورد بررسی قرار دهد و در قوه قضائیه مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت و کلید کارفرمایان و کارگران رعایت نکات ایمنی است و پیمانکاران معادن باید ۱۲۰ ساعت رشته تخصصی معدن، کپسول و خود ایمنی را گذرانده و گواهی صلاحیت ایمنی را دریافت کنند.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: چرا که با توجه به وجود گازهای خطرناکی مانند مونوکسید کربن و متان در مرحله نخست باید کارفرمایان و سپس کارگران از این نکات ایمنی اطلاع و آگاهی داشته و این مسائل ایمنی را رعایت کنند.

 

تاکید بر به کارگیری افسر ایمنی در معادن

هفده‌تن افزود: با توجه به شرایط خاص معدن باید افسر ایمنی که دوره مرتبط با مدیریت را گذرانده باشد در این کارگاه‎ها بکارگیری شود.

وی گفت: متاسفانه سیستم استخراج معدن در کشور با فناوری روز دنیا مطابقت ندارد و سیستم هوشمند، تهویه مکانیکی هوا و عایق‎بندی از سطح ایمنی خوبی برخودار نیست.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید برنامه‎های اساسی برای توسعه ایمنی کشور در حوزه تولید و صنعت در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آنها در حوزه معدن است.

هفده‌تن با بیان اینکه پیشنهادات این برنامه‎ها به مجلس ارائه شده، افزود: به زودی این برنامه‎ها تصویب خواهد شد و در بخشی از این پیشنهادات قرار است بخشی از حقوق معادن در جهت کمک به زیرساخت‎ها به کارفرما داده شود.

عناوین برگزیده