تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۳۴۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان:

حجم آوار در معدن زیاد است/ تأمین تجهیزات از سایر استان‌ها

می متالز - مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان گلستان گفت: حجم آوار در معدن زمستان یورت زیاد است و تجهیزات موردنیاز را از سایر استان‌ها تأمین کرده‌ایم.
حجم آوار در معدن زیاد است/ تأمین تجهیزات از سایر استان‌ها

صادق علی مقدم اظهار کرد: تمام تجهیزات و امکانات موردنیاز برای امداد و نجات و آواربرداری را از سایر استان‌ها تأمین کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که ظاهراً لوکوموتیو پنج تنی از گیلان به محل حادثه آورده شده که قابل‌استفاده نیست و کارشناسان معتقدند استفاده از آن در تونل خطر انفجار را به همراه دارد، بیان کرد: بله پیش از ظهر جمعه لوکوموتیو پنج تنی به محل حادثه رسیده است اما این بدان معنا نیست که هم‌اکنون قرار است از آن استفاده کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان گلستان افزود: در حال حاضر هم لوکوموتیو دیزلی و هم برقی در محل حادثه مستقرشده تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: به اقتضاء شرایط تصمیم می‌گیریم از کدام‌یک از تجهیزات استفاده کنیم؛ باید تمام شرایط را پیش‌بینی کنیم، نمی‌توانیم وقتی به تجهیزات نیاز پیدا کردیم آن لحظه اعلام نیاز کنیم و منتظر بمانیم تا چندین ساعت بعد از استانی دیگر تأمین شود.

حجم آوار زیاد است

مقدم ادامه داد: هم‌اکنون با حجم زیادی از آوار در تونل مواجه هستیم و درعین‌حال تونل بارها ریزش داشته است.

وی تأکید کرد: اینجا محل قهرمان‌بازی نیست باید کار بااحتیاط و تدبیر انجام شود چراکه جان عده‌ای دیگر درخطر است.

وی با یادآوری اینکه شب گذشته بخش از سقف تونل ریزش کرده، تصریح کرد: همه بخش‌های تونل یکسان نیست و در مسیر بازگشایی بارها با ریزش مواجه بودیم و بخشی از تونل هم سنگی است و لوکوموتیو پنج تنی برقی هم برای عملیات در نقاط سنگی تونل تأمین‌شده است.

وی متذکر شد: هم‌اکنون شرایط معدن و خانواده‌های معدنچیان حساس است و از مردم خواهش می‌کنیم اخبار حادثه را از منابع خبری معتبر و یا صداوسیما دریافت کنند و به خبرهای ناموثق و غیر کارشناسی توجه نکنند.

عناوین برگزیده