تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۲۸
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۳۴۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون استاندار گلستان:

آواربرداری از تونل مخروبه آزادشهر ادامه دارد

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت که عملیات امداد و نجات و کار آوار برداری برای دسترسی به محل انفجار تونل معدن زمستان یورت آزادشهر با حضور گروه های تخصصی معدن ادامه دارد.
آواربرداری از تونل مخروبه آزادشهر ادامه دارد

محمود ربیعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که کار آواربرداری با حضور نیروهای فنی معدن برای دسترسی به محل انفجار که140 متر تا آن باقی مانده روز (جمعه) پایان یابد تا محبوس شدگان احتمالی ،به خارج از تونل منتقل گردند.
وی که در محل حادثه حضور داشت، اظهارداشت: اعضای گروه های تخصصی معدن به دلیل احتمال ریزش آوار به صورت نویتی و سه ساعت یکبار وارد تونل مخروبه شده و کار آواربرداری و ایمن سازی مسیر را به منظور دسترسی به محل حادثه انجام می دهند.
ربیعی از پیوستن 6 گروه تخصصی فنی امدادی از معادن زغال سنگ البرزشرقی، طبس، کرمان و سوادکوه برای شتاب بخشیدن به کار آواربرداری و دسترسی به محل حادثه از روز گذشته خبر داد.
گفته می شود طول تونل شماره یک معدن 1800 متر که حادثه انفجار در 1400 متری آن رخ داده است.
ربیعی شمار جانباختگان احراز هویت شده را 21تن اعلام کرد و گفت: آخرین وضعیت محبوسان معدن را از طریق رسانه های سراسری پیگیری کرده و به اخبار متناقض که در فضای مجازی منتشر می شود، توجه نکنند.
در پی وقوع انفجار در یکی از پنج تونل در حال بهره برداری معدن زمستان یورت آزادشهر مقارن ظهر چهارشنبه گمان می رود 35 تن در داخل تونل محبوس شده باشند که تاکنون پیکر 22 تن پیدا شده که یکی از آنها هنوز از محل حادثه خارج نشده است.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در فاصله 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز گلستان روز چهارشنبه بر اثر افزایش گاز متان داخل آن منفجر شد و همچنان عملیات امداد و نجات و هوادهی برای دسترسی به عمق تونل و مشخص شدن وضعیت سایر محبوسان ادامه دارد.
معدن زمستان یورت در منطقه ای به همین نام در جنوب شرق شهر آزادشهر قرار دارد.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده