تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۴۳۲
کد خبر: ۳۴۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تازه ترین تحلیل کیتکو نشان می دهد؛

سرنوشت طلا در دستان شاخص سهام و بهای نفت

می متالز - کیتکو در تازه ترین تحلیل خود بررسی کرد که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات قیمت جهانی نفت و شاخص سهام قرار خواهد داشت.
سرنوشت طلا در دستان شاخص سهام و بهای نفت

با وجود این که طی روزهای آینده آمارهای اقتصادی چندان زیادی در عرصه بین المللی منتشر نخواهد شد، تحلیلگران بازار کالا بر این باورند قیمت طلا در هفته پیش رو به شدت تحت تاثیر قیمت جهانی نفت و شاخص سهام قرار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه آوریل موجب شده است تا گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن بیشتر شود.

قیمت طلا در هفته گذشته بیش از ۳.۳ درصد کاهش داشته که این بدترین عملکرد قیمت این فلز گرانبها پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا به شمار می رود.

قیمت جهانی هر بشکه نفت نیز به کمتر از ۵۰ دلار رسیده است که این مساله نیز از توافق اوپک در ماه نوامبر برای کاهش سطح تولید بی سابقه بوده است. به نظر می رسد افزایش تولید شیل نفت در آمریکا عامل اصلی افت شدید قیمت نفت بوده است. به اعتقاد تحلیلگران بین المللی، ادامه روند نزولی قیمت نفت می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا نیز داشته باشد.

به نظر می رسد کاهش قیمت نفت موجب شده است تا سرمایه گذاران از فعالیت در سایر بازارها نیز منصرف شوند و فعلا منتظر تحولات بیشتری در بازارهای بین المللی سهام و کالا باشند.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک نیز تاکید کرد: قیمت جهانی نفت در روزهای آینده تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت. البته نباید تاثیر بازار سهام بر نوسانات قیمت طلا را فراموش کنیم.

انتشار امارهای اشتغال آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن بیشتر شود. نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست آتی به بیش از ۸۳ درصد رسیده است.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۲۵ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۲۰۰ دلار کاهش خواهد یافت. سطج مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی ۱۲۴۰ دلار خواهد بود

عناوین برگزیده