تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۸
بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۳۵۵۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

بازدید سرمایه گذاران هندی از معادن مرمریت شهرستان قلعه گنج

می متالز - «محمود اسکندری نسب» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در حاشیه بازدید هیات سرمایه گذار هندی از معادن سنگ مرمریت شهرستان قلعه گنج یادآورشد: طی سالهای ۹۰-۹۱ از نیروهای بومی منطقه نسبت به ثبت دو معدن سنگ مرمریت در شهرستان قلعه گنج اقدام و پروانه اکتشاف دریافت نمودند.
بازدید سرمایه گذاران هندی از معادن مرمریت شهرستان قلعه گنج

اسکندری نسب با اشاره به اینکه اکتشاف این معادن بدلیل عدم سرمایه کافی نیمه تمام مانده است، تصریح کرد: به دلیل اخطاریه این سازمان جهت لغو پروانه اکتشاف و بهره برداری از این دو معادن، این شرکت تصمیم دارد با هیات سرمایه گذار هندی به مشارکت بپردازد.

وی عمده ماده معدنی شهرستان قلعه گنج را در زمینه تیتانیوم عنوان کرد و گفت: در دولت یازدهم طبق قانون، معادن تحت عنوان پهنه معدنی به وسعت هزار کیلومتر برای اکتشاف و بهره برداری به شرکت های توانمند و بزرگ واگذار می شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: در این راستا در شهرستان قلعه گنج دو پهنه معدنی به وسعت دو هزار کیلومتر تعریف شده است که با برگزاری مزایده و مراحل قانونی، این معادن جهت اکتشاف به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی واگذار و یک ذخیره آهکی پیدا شده است که باید از پهنه جدا و به بنیاد واگذار شود.

اسکندری نسب یادآورشد: پیش بینی می شود ذخیره مس و تیتانیوم هم در منطقه کشف شود و این در حالیست که در شهرستان قلعه گنج معدن وجود نداشته است و این موضوع جزء محدودیت های کشور است که با تلاش بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی معدن در آن خارج و اکتشاف صورت می پذیرد.

عناوین برگزیده