تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۱۹
بازدید: ۴۱۶
کد خبر: ۳۶۳۰
سرویس خبر : انرژی
شرکت ملی نفت ایران و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران امضاء کردند:

تفاهم نامه مطالعه توسعه میادین نفتی سوسنگرد ، چشمه خوش و پایدار غرب

می متالز - مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسمی در در حاشیه سومین روز بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی تفاهم نامه ای در خصوص مطالعه توسعه میادین سوسنگرد ، چشمه خوش و پایدار غرب امضاء کردند.
تفاهم نامه مطالعه توسعه میادین نفتی سوسنگرد ، چشمه خوش و پایدار غرب

منصور معظمی رئیس هیات عامل ایدرو در این مراسم با اشاره به اینکه برجام یک فرصت استثنایی و طلایی برای توسعه اقتصاد کشور است ، گفت : امیدواریم شرکت های داخلی با استفاده از فرصت های فراهم شده و توانمندی های خود و مجموعه های خارجی حرکت های عمده ای در کشور شکل دهند.

وی افزود : اگر فضای سیاسی کشور این اجازه را داده بود که از یک سال و نیم پیش مدل جدید توسعه صنعت نفت که در دولت به تصویب رسیده اجرایی شود ، امروز به ضرس قاطع می توانست حجم قابل توجهی اشتغال را در کشور ایجاد کند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت از مهندس زنگنه وزیر نفت و شرکت ملی نفت ایران ، در واگذاری کارها و پروژه ها به شرکت های ایرانی تشکر کرد و افزود : امضای تفاهم نامه های مطالعاتی میدان‎ها با شرکت های داخلی و بین المللی نتیجه تصمیم بزرگ آنهاست و مطمئنم بسیاری از این توافق ها اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد : ایدرو در اجرای این پروژه تقریبا شریک خارجی خود را پیدا کرده و قطعا ما کاری را انجام خواهیم داد که خواسته شرکت ملی نفت را محقق کند.

معظمی با بیان اینکه امضای چنین تفاهم نامه هایی فرصت استفاده از تکنولوژی و سرمایه را فراهم می آورد ، خاطر نشان کرد : رفع مشکل اشتغال فقط از رهگذر سرمایه گذاری است و امیدواریم که در نمایشگاه سال آینده بتوانیم گزارش خوبی از روند پیشرفت پروژه را ارائه کنیم .

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با انتقاد از طرح مسائلی در کارزارهای انتخاباتی که به جای خداقوت و قدردانی زخم زبان می زنند ، گفت : ایام انتخابات می گذرد ولی همگان باید هدفشان اعتلای کشور باشد.

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به بهره برداری از ۶ فاز پارس جنوبی و پالایشگاه ستاره خلیج فارس در این دولت تصریح کرد : ما تجلی اقتصاد مقاومتی را در اجرای این طرح ها می دانیم .

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران هم در این مراسم با اشاره به سابقه خوب و طولانی ایدرو در اجرای مگاپروژه ها از جمله پروژه های نفتی همچون فازهای ۱ ، ۶ ، ۷ ، ۸  ، ۱۴ ، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی گفت : ایدرو جزو ۱۱ شرکت دارای صاحب صلاحیت است و این نخستین تفاهم نامه از مجموعه این شرکت هاست .

غلامرضا منوچهری با اشاره به امکان افزایش سه میلیون بشکه ای ظرفیت تولید نفت ایران، گفت: تاکنون ۲۴ تفاهمنامه مطالعاتی میدان‎ها با شرکت های داخلی و بین المللی امضا شده است.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: بر اساس تفاهمنامه‌های مطالعاتی امضا شده، شرکت ملی نفت ایران ۷۵ پروپوزال مطالعاتی دریافت می کند که بخش قابل توجهی از مطالعات متمرکز بر حوزه ازدیاد برداشت است.

موچهری با بیان این‌که با امضا و اجرای قراردادهای نفتی، موج گسترده ای از فعالیت و کار در بخش نفت کشور آغاز می شود، ادامه داد: همانطور که وزیر نفت نیز عنوان کردند، با احتساب امضای ٨٠ میلیارد دلار قرارداد طی ٢ سال آینده، بازار کاری به ارزش حدود ۵٠ میلیارد دلار برای شرکت‌ها و پیمانکاران داخلی ایجاد می شود و به تدریج ظرفیت های ایرانی بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: باید به جایی برسیم که صاحب فناوری های نفت و گاز شویم و نباید به فروشنده صرف بودن اکتفا کنیم.

عناوین برگزیده