تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۳۸۵
کد خبر: ۳۶۳۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نشست انجمن قطعات خودرو برزیل در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد :

معرفی توانمندی های صنعت خودرو ایران و برزیل

می متالز - در نشست اعضای انجمن قطعات خودرو برزیل با رئیس هیات عامل ایدرو ، خودروسازان ایرانی و قطعه سازان برزیلی توانمندی های خود را ارائه کردند.
معرفی توانمندی های صنعت خودرو ایران و برزیل

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست انجمن قطعات خودرو برزیل با اشاره به بازدید پیشین خود از صنعت قطعه سازی برزیل، این صنعت را بسیار قدرتمند توصیف کرد.
منصور معظمی با بیان اینکه ما در ایران قطعه سازان خوبی داریم، گفت: بعد از برجام فرصت های خوبی برای مشارکت بین ایران و شرکت های خارجی بوجود امده ، به طوری که ۶ قرارداد در زمینه ساخت خودرو امضا شده است .
رئیس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه بازار ایران با توان تولید سالیانه ۲ میلیون خودرو و دسترسی به بازار بزرگ کشورهای همسایه و منطقه، فرصت خوبی برای مشارکت شرکت ها و قطعه سازان برزیلی به شمار می رود، افزود: ما در ایران حدود ۱۲۰۰ شرکت قطعه سازی خودرو داریم که مربوط به بخش خصوصی هستند و ظرفیت ها برای سرمایه گذاری خیلی بالاست و با توجه به شرایط اقتصادی برزیل فرصت خوبی برای شرکت های برزیلی برای مشارکت در ایران وجود دارد و به این نتیجه رسیده‌ایم که می‌توان خودروهای ارزان‌تر و با کیفیت بالاتر تولید کرد.
معظمی تصریح کرد : شرکت های ایرانی برای ساخت و تولید انواع خودروهای تجاری مانند کامیون و اتوبوس، آماده همکاری با شرکت های برزیلی اند.

رئیس هیات عامل ایدرو در بخش پایانی صحبت‌های خود با اعلام اینکه صنعت خودرو در ایران گردشی معادل ۲۶ میلیارد دلار دارد، گفت: ۱۶ میلیارد دلار از این رقم مربوط به تولید خودرو در داخل کشور، ۶ میلیارد دلار مربوط به قطعات داخلی و خارجی و ۴ میلیارد دلار مربوط به واردات مواد و قطعات خودروست.
رودریگو سانتوس سفیر بزریل در ایران هم در این نشست با ابراز خوشحالی از آغاز همکاری بین شرکت های ایرانی و برزیلی گفت: ما از نظر سیاست گذاری های دولت با حمایت سازمان های مختلف و بانک ها به همکاری با صنعت خودرو پرداخته و با انعقاد قراردادهای بین المللی به این صنعت کمک می کنیم و برای پیشبرد این هدف علاقمند به همکاری با ایران در زمینه صنعت حمل و نقل هستیم.

در ادامه این نشست رییس هیات اعزامی انجمن قطعه سازان برزیل گفت: ایران به عنوان بزرگترین خودروساز خاورمیانه و شمال آفریقا می تواند شریک مناسبی برای صنعت رو به توسعه قطعه سازی برزیل برای توسعه همکاری های مشترک باشد.

ایلین کولانگو افزود: صنایع خودروسازی برزیل در چند سال گذشته با رشدی چشمگیر به رکورد تولید سالیانه چهار میلیون دستگاه در سال دست یافته و به تبع آن صنایع قطعه سازی این کشور نیز رشد قابل توجهی تجربه کردند.

اعضای انجمن سازندگان قطعات خودروی برزیل از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت ماه جاری و در قالب هیاتی متشکل از ۱۰ شرکت بزرگ در تهران حضور دارند.

عناوین برگزیده