تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

تمام واحدهای آهن اسفنجی طرح های استانی فولاد، امسال راه اندازی می شوند

می متالز - رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم راه اندازی گرم کارخانه آهن اسفنجی فولاد شادگان، گفت: تا پایان امسال، تمامی واحدهای آهن اسفنجی طرح های استانی فولاد راه اندازی می شوند.
تمام واحدهای آهن اسفنجی طرح های استانی فولاد، امسال راه اندازی می شوند

مهدی کرباسیان در این مراسم که استاندار خوزستان، مدیران عامل شرکت فولاد ایران و مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان، رییس مجمع نمایندگان مجلس استان و جمعی از مقامات و کارشناسان صنعت فولاد حضور داشتند، افزود: سال 92 که دولت یازدهم مستقر شد، طرح فولاد شادگان راکد بود اما با همت مدیران و کارشناسان در مسیر ساخت و تکمیل قرار گرفت.

وی افزود: امروز شاهد راه اندازی گرم نخستین کارخانه آهن اسفنجی هستیم که به دست متخصصان ایرانی ثبت و به منصه ظهور رسیده است و کارخانه های دیگر آهن اسفنجی فولادهای استانی تا پایان امسال افتتاح می شوند.

 

مسیر 4 میلیون تنی فولاد شادگان

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خبر داد: طبق برنامه ریزی ‏صورت گرفته، ظرفیت تولید این کارخانه در سال های آتی به 4 میلیون تن خواهد رسید که این امر باعث رونق تواید و اشتغال می شود.

وی افزود: در حال حاضر حدود 170 نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند که 70 درصد آن ها را بومی شادگان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در امور اشتغال و تولید تاکید کرد: آینده کشور با توسعه، سرمایه گذاری و اشتغال شکل می گیرد.

کرباسیان ادامه داد: باید تمرکز را بر توسعه صنایع پایین دستی بگذاریم که شاهد افزایش و اشتغال در این منطقه شویم.

به گفته کرباسیان، نزدیکی به آب های آزاد و وجود آب، مسیر توسعه فولاد را شادگان فراهم کرده است.

وی همچنین اقدامات ایمیدرو در اجرای برنامه وسیع اکتشاف را سبب کشف 400 میلیون ذخیره جدید ‏سنگ آهن ذکر کرد که پشتوانه توسعه فولاد می شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این مراسم، خواستار شکل گیری ‏صنایع پایین دستی در شادگان شد و گفت: با راه اندازی بخش فولادسازی و افزایش ظرفیت تولید این کارخانه، مشکلات ایجاد اشتغال برطرف می شود.

‏وی ادامه داد: این کارخانه قابلیت تبدیل شدن به مجتمع فولادسازی را دارد.

حجت الاسلام ناصری نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه، گفت: شادگان با تاریخ و فرهنگ مقاوم و غنی خود، توانمندی بالایی ‏در توسعه فولاد و رفع معضل بیکاری دارد.

 

روش ایرانی نخستین در جهان

عباس تفضلی مدیر عامل شرکت فولاد شادگان نیز اظهار داشت: این نخستین کارخانه در جهان است که با روش احیای مستقیم ایرانی به مرحله راه اندازی رسیده است.

وی با بیان اینکه 65 درصد سهام این شرکت متعلق به فولاد خوزستان و 35 درصد مربوط به ایمیدرو است، گفت: 380 میلیارد تومان از سوی ایمیدرو و 65 درصد توسط فولاد خوزستان سرمایه گذاری شده است.

تفضلی تاکید کرد: ‏ارایه زیرساخت های لازم و حمایت از تامین مالی، زمینه دستیابی به برنامه 4 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد را در شادگان فراهم می کند.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده