تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۰۳
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۳۶۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو:

ما کارگران حق داریم در سیاست دخالت کنیم/ انتظارات صددرصد برآورده نشد؛ ولی باز هم از دولت حمایت می‌کنیم

می متالز - اکبر علیپور گفت: با وجود آن که انتظارات کارگران از دولت فعلی صددرصد برآورده نشده، باز هم حامی دولت هستیم؛ دولت برنامه‌های خود در ارتباط با کارگران را اعلام کند.
ما کارگران حق داریم در سیاست دخالت کنیم/ انتظارات صددرصد برآورده نشد؛ ولی باز هم از دولت حمایت می‌کنیم

اکبر علیپور (رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو) گفت: مساله اصلی در سیاست، به رسمیت شناختن حق کارگر است.

وی افزود: کارگران حق دارند در سیاست دخالت کنند؛ همانطور که رای می‌دهند و پیاده‌نظام جریان ها می‌شوند بایستی امکان مشارکت فعال در تعیین سرنوشت خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: پس حضور در انتخابات اولین گام و یک گام حداقلی است؛ بعدِ انتخابات هم باید کارگران را در همه عرصه ها دخالت بدهند.

علیپور در ادامه بحث، به عملکرد دولت فعلی پرداخت و گفت: گرچه انتظارات ما در این دولت، صددرصد برآورده نشده ولی باز هم از دولت حمایت می‌کنیم و معتقدیم اگر دولت در همین زمان باقی مانده لایحه اصلاح قانون کار را برگرداند، احتمال محبوبیت و موفقیتش در بین کارگران بیشتر خواهد بود.

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو در ادامه تصریح کرد: بایستی دولت به مساله برداشتن قراردادهای موقت، تامین ایمنی جانی کارگران و بالابردن جایگاه مادی و معنوی کارگران جدی‌تر بیندیشد و در این زمینه برنامه های خود را اعلام کند؛ چرا که شرایط فعلی برای کارگران اقناع‌کننده نیست.

منبع: ایلنا
عناوین برگزیده