تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۵۱
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۳۶۸۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
روز گذشته در بورس کالا رقم خورد؛

حرکت بازار آتی سکه روی موج قیمت‌های نقدی

می متالز - به دنبال افزایش قیمت سکه در بازار نقدی طی روز یکشنبه، قیمت آتی سکه نیز در بورس کالا با رشد قیمت مواجه شد.
حرکت بازار آتی سکه روی موج قیمت‌های نقدی

در دومین روز هفته دلار نیز دومین روز کم نوسان خود را پشت سر گذاشت، اما این در شرایطی است که سکه تحت تاثیر اونس طی جمعه گذشته و خوش بینی های موجود همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد.

به این ترتیب روز گذشته هر شش سر رسید بازار آتی سکه در بورس کالای ایران با روند قیمتی مثبتی همراه شد، به طوری که سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۱۴ هزار تومان، افزایش ۰/۳۳ درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل تیر با قیمت یک میلیون و ۲۴۸ هزار تومان رشد ۰/۳۳ درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور با نرخ یک میلیون و ۲۸۷ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت ۰/۲۷ درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید آبان ماه نیز با نرخ یک میلیون و ۳۲۹ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۲۷ درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی با قیمت یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان معامله شد و نسبت به روز پنجشنبه گذشته رشد ۰/۲۳درصدی را به ثبت رساند. همچنین سررسید تازه وارد اسفند ماه نیز که از پنجشنبه گذشته روی تابلوی معاملات نقش بسته است با قیمت یک میلیون ۴۰۹ تومان به ثبت رسید و رشد ۰/۲۶ درصدی را تجربه کرد.

همچنین حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۴ هزار و ۹۹۱ قرارداد و ارزش ۶۷۴ میلیارد ریال رسید.

 

از بازار نقدی چه خبر؟

از سویی معاملات نقدی نیز طی این روز با روند مثبت قیمت روبه‌رو شد. کارشناسان معتقدند با چشم‌انداز پیش‌رو در بازار جهانی طلا و با توجه به روند معاملات در هفته جاری و هفته پیش‌رو در بازار داخلی پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه به روند مثبت خود ادامه دهد هرچند که بازار آتی سکه به دلایل خاص نوع بازار و داشتن مکانیزم‌های مخصوص به خود، چندان از این نوسانات تاثیر نمی‌پذیرد.

به این ترتیب روز یکشنبه سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر افزایشی قرار گرفت و با رشد پنج هزار تومانی به قیمت یک‌میلیون و ۲۱۴ هزار تومان رسید.

عناوین برگزیده