تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۳۹۴
کد خبر: ۳۶۹۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

افق بسیار روشن پایانه صادراتی سنگ استان خراسان جنوبی

می متالز - نشست هم اندیشی فعالان مستقر در پایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی و فعالان حوزه معدن خراسان جنوبی با ریاست منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی و با حضور مهندس صفدری زاده، حسینایی مدیریت پایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی، جویبان معاونت سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان جنوبی، خامه زر نماینده اتاق بازرگانی بیرجند، حلاجیان مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران و تنی چند از معدنکاران بیرجند در سالن کنفرانس این مجموعه برگزار شد.
افق بسیار روشن پایانه صادراتی سنگ استان خراسان جنوبی

حسینایی مدیریت پایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی  گفت: اولین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی کشور در منطقه ویژه اقتصادی که از مصوبات هیئت محترم دولت و با مجوز سازمان سازمان توسعه تجارت است به حول و قوه الهی در دهه مبارک فجر سال ۹۵ افتتاح شد.

حسینایی گفت: با توجه به پتانسیل هایی معدنی و ساختار خاص زمین شناسی خراسان جنوبی وجود چنین مرکزی در جهت توسعه معادن و صنایع معدنی و تجارت با استفاده از مزایای مالی سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی از جمله معافیت های مالیاتی و گمرکی نقشی محوری را در توسعه اقتصادی استان خراسان جنوبی خواهد داشت.

مهندس صفدری زاده، رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز ضمن خیرمقدم و تبریک سال جدید به فعالان حوزه معدنی اظهار داشت: اولین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی کشور که با نگاه مدیریت توسعه بازار در منطقه ویژه اقتصادی تاسیس شد به گونه ای عمل می کند که منافع و آثار آن متوجه معدن داران و فعالان حوزه معدنی چه در زمینه تولید و چه در زمینه تجارت باشد.

مهندس صفدری زاده از حضور کلیه معادن خراسان جنوبی در نمایشگاه های سال آینده ازمیر ترکیه و شیامن چین با محوریت پایانه صادراتی سنگ خبرداد و هدف از این حضور را ارائه و معرفی استان خراسان جنوبی به خارج از مرزهای ایران به منظور شناخت بازار مناسب اعلام کرد.

وی در پایان ضمن بیان این مطلب که هدف این مجموعه افزایش صادرات سنگ و محصولات معدنی خراسان جنوبی است؛ افزود: افق بسیار خوبی را برای معادن استان خراسان جنوبی می بینیم.

در ادامه محمد حلاجیان مدیر اجرایی دهمین نمایشگاه سنگ ایران با بیان اینکه اولین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی کشور در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی پروژه ای است که برای توسعه صادرات حوزه سنگ و معدن نقش آفرینی بزرگی خواهد کرد، گفت: بابت انجام کار بزرگی که در این منطقه صورت گرفته از مدیریت منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تشکر می کنیم.

حلاجیان گفت: پایانه صادراتی سنگ باتوجه به ظرفیت ها و پتانسیل های معدنی خراسان جنوبی و با درایت و قدرت مجموعه مدیریتی پایانه صادراتی سنگ در آینده ای نه چندان دور بازارهای جهانی را به دست خواهد گرفت.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی، گفت: باید با ارائه محصولات فرآروی شده بازارهای جهانی را از آن خود کنیم که در این خصوص ارائه محصولات با کیفیت الزامی است.

حلاجیان اظهار داشت: پایانه صادراتی سنگ خراسان جنوبی به عنوان مرکز تپنده سنگ شرق کشور می تواند محصولات معدنی شرق ایران را معرفی کند.

وی یادآور شد: با توجه به علاقه بسیار زیاد کشور افغانستان و پاکستان برای فرآوری سنگ از یکسو و نداشتن دانش فنی آنها از سوی دیگر پایانه صادراتی سنگ با استفاده از مزایای سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی یک مکانی بسیار عالی و با توجیه اقتصادی بالا برای راه اندازی واحدهای فرآوری سنگ است.

مهندس صفدری زاده در پایان با بیان اینکه پایانه صادراتی سنگ به دنبال ثبت برند سنگ خراسان جنوبی و شرق ایران است از راه اندازی یک واحد بنتونیت در آینده نزدیک در این منطقه خبر داد.

عناوین برگزیده