تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۶۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طبس باید به پایتخت صنعت فرآوری با محوریت زغال سنگ تبدیل شود

می متالز- فرماندار ویژه طبس گفت: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های گسترده معدنی به ویژه زغال سنگ باید این شهرستان به پایتخت صنعت فرآوری زغال سنگ کشور تبدیل شود.
طبس باید به پایتخت صنعت فرآوری با محوریت زغال سنگ تبدیل شود

سید مهدی طلایی مقدم اظهار کرد: شهرستان طبس با وجود برخی نگرانی ها شهرستان آرام و با ظرفیت های بالایی است و در حال حاضر بیشتر در حوزه اقتصادی و عمرانی مشکل داریم.

وی تصریح کرد: طبس در زمینه توسعه عقب افتاده است و باید در جهت همدلی و همصدایی از شهرستان، مرکز استان و کشور صدای واحدی برای پیشرفت طبس به گوش برسد و هر کسی حرفی جداگانه نزند تا به نتیجه برسیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اظهار امیدواری از حرکت مثبتی که در کشور اتفاق افتاده و رویکرد دولت در قانون برنامه ششم گفت: یکی از موارد بسیار مهم در صنعت طبس جلوگیری از خام فروشی بوده که برای حل این مشکل مصوباتی در اسناد چشم انداز بالادستی آمده است.

طلایی مقدم ادامه داد: طبس باید به پایتخت صنعت فرآوری با محوریت زغال سنگ تبدیل شود و در کشور حرف اول را بزند.

وی افزود: بیش از 1200 کیلومتر خطوط راه آهن داریم و در کشور بزرگ ترین و حساس ترین راه آهن شرق در طبس قرار دارد که یک فرصت ویژه برای این شهرستان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس افزود: طبق سند چشم انداز طبس باید حداقل یک مرکز پژوهشی معدنی و مراکز آموزش تخصصی گردشگری معدنی و کشاورزی در طبس ایجاد شود.

طلایی مقدم با بیان اینکه باید شهرستان طبس در تولید انرژی های پاک و نوین پیشرو باشد، تصریح کرد: طبس باید به قطب گردشگری مرکز و شرق کشور تبدیل شود که یکی از نکات مهم در این امر ایجاد بوم گردها است.

وی ادامه داد: طبس در زمینه دامداری، فرآوری صنایع دامداری و کشاورزی و استفاده از آبیاری های نوین و اصلاح نژاد اولین شهرستان در خراسان جنوبی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه منابع زیست محیطی گفت: برندسازی از محیط زیست طبس با محوریت یوز آسیایی در دستور کار است.

عناوین برگزیده