تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۶۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
برگزاری نخستین دوره آموزش تخصصی طراحی آستر آسیای معدنی

نخستین دوره آموزش تخصصی طراحی آسترهای آسیای معدنی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برگزار می شود.

می متالز - به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با حمایت واحد آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو، نخستین دوره آموزش تخصصی طراحی آسترهای آسیای معدنی با نرم افزار MILLTRAJ را برای فعالان معدنی برگزار می کند.
نخستین دوره آموزش تخصصی طراحی آسترهای آسیای معدنی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برگزار می شود.

مدرس این دوره آموزشی، پرفسور مالکولم از شرکت JKMRC استرالیا است که در آن محور های کاربردی فرآوری مواد معدنی، مهندسی متالورژی و مهندسی شیمی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران آموزش داده می شود.

زمان برگزاری نخستین دوره آموزش تخصصی طراحی آستر های آسیا، روز دوشنبه 27 دی ماه سال جاری تعیین شده است.
آسیا کردن یکی از مراحل مهم عملیاتی در فرآوری مواد معدنی است. برای محافظت پوسته آسیا و انتقال انرژی به مواد و بار خرد کننده داخل آسیا از لاینر یا آستر استفاده می‌ شود. در طول کارکرد آسیا، آسترها دچار سایش شده و بازدهی آسیا را کاهش می ‌دهند. عوامل متعددی در طراحی و ساخت آستر آسیا نقش دارند. از این رو، در طراحی و انتخاب آستر مناسب، شناخت و بررسی عواملی که باعث کاهش سایش لاینرها می ‌شود، بسیار حایز اهمیت است.

MillTraj یکی از نرم افزارهای کاربردی در زمینه طراحی آستر آسیا است. این نرم افزار متعلق به شرکت LDS (Liner Design Services) بوده و حاصل 30 سال تجربه متخصصانی همچون پروفسور مالکوم پاول در زمینه خردایش مواد معدنی است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده