تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۶۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وب سایت ماینینگ: دولت جدید امریکا، مانعی در سرمایه گذاری معدنی ایران محسوب نمی شود

فعالیت دولت جدید امریکا و ترامپ،‌ مانعی در سرمایه گذاری خارجی بخش معدن در ایران ایجاد نخواهد کرد.

می متالز - به نقل ازوب سایت ماینینگ، تحریم مجدد نیز تاثیر چندانی بر سرمایه گذاری در بخش معدن ایران نخواهد داشت. تحلیلگران BMI طی گزارشی اعلام کردند به ندرت عواملی همچون مشکلات اجرایی داخلی و قیمت های پایین مواد معدنی مانع از فعالیت سرمایه گذاران در بخش معدن ایران خواهند شد.
فعالیت دولت جدید امریکا و ترامپ،‌ مانعی در سرمایه گذاری خارجی بخش معدن در ایران ایجاد نخواهد کرد.

بنا بر این گزارش ، در اوایل سال گذشته میلادی به محض ورود ایران به اقتصاد جهانی،دولت پروژه های معدنی به ارزش 29 میلیارد دلار را برای سرمایه گذاری ارائه کرد که تقریبا معادل سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز بود.

پس از آن، ایران 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی را برای 29 طرح صنعتی و معدنی تصویب کرد و هفته گذشته اعلام کرد در نظر دارد تا پایان نیمه دوم سال 96 عملیات اجرایی ده پروژه بخش معدن و صنایع معدنی را آغاز کند.

این پروژه ها شامل یک واحد تولید عناصر نادر خاکی،کارخانه اسید فسفریک،کارخانه کنسانتره سرب و روی و فاز دوم کارخانه استحصال طلای زرشوران است.

در این گزارش آمده است طبق آمار رسمی ایران در نظر دارد 700 میلیون دلار سرمایه گذاری در ذخایر وسیع خود در بخش مواد معدنی از جمله مس، سنگ آهن، روی، سرب و عناصر نادر خاکی انجام دهد.

در حال حاضر ایران بیش از 5هزار معدن فعال دارد که غالبا به مالکیت بخش خصوصی در آمده است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده