تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۶۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اکتشاف و پژوهش، 2 برنامه استراتژیک شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در سال 96

می متالز - مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: اکتشاف و پژوهش، 2 برنامه استراتژیک این شرکت در سال 96 است.
اکتشاف و پژوهش، 2 برنامه استراتژیک شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در سال 96

وجیه ا... جعفری ضمن بیان این مطلب گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در نظر دارد با واگذاری برخی از شرکت های تحت پوشش خود، نقدینگی موجود را به سمت اکتشاف و پژوهش هدایت کند. 

وی ادامه داد: با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی برای توسعه اکتشافات توافق کرده ایم و اکنون 13 تیم از این سازمان در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان مستقر هستند و عملیات اکتشافی را به پیش می برند و ما تنها امور پشتیبانی و لجستیک را انجام می دهیم.
به گفته مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، با تدبیر اعضای هیات عامل ایمیدرو، قرار است شرکت مشترکی بین این سازمان و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی تاسیس شود تا فعالیت های مربوط به اکتشاف و جذب سرمایه گذاری را انجام دهد.
جعفری با بیان اینکه طی سال جاری مدیریت راهبری 3 واحد زیر مجموعه این شرکت واگذار شده است، گفت: این شرکت ها شامل فسفات اسفوردی، کک سازی زرند و سرب و روی نخلک است و قرار است تا پایان امسال، مدیریت راهبری شرکت فروکروم جغتای نیز واگذار شود.
وی ادامه داد: فروکروم جغتای در نیمه دوم سال 92 و نیمه اول سال 93 غیرفعال بود که با حمایت های ایمیدرو در اواخر سال93 فعال شد و توانست در سال 94، حدود 8100 تن محصول تولید و در همان سال، برای نخستین بار حدود 7 هزار تن صادر کند. امروز دیگر مشکل فروش نداریم و می توانیم از طریق بورس عرضه کنیم.
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خاطر نشان کرد: این شرکت با حمایت ایمیدرو از لیست واگذاری خارج شد و توانست همچون گذشته به فعالیت خود ادامه دهد. این شرکت طی سال های 93 و 94 با کاهش قیمت محصولات و درنتیجه کاهش درآمد و مشکلات نقدینگی زیادی مواجه بود. همچنین مشکل تامین مواد اولیه زغال سنگ و کرومیت نیز وجود داشت که این بحران ها با حمایت های ایمیدرو، کاهش یافت.

عناوین برگزیده