تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۸۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تابش: بالا بردن پایه های مالیاتی در شرایط نامساعد اقتصادی سخت است

می متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه فراهم آوردن فضای رقابتی و عادلانه در نظام اقتصادی کشور؛ سلامت و ارتقای فعالیت بنگاه های تولیدی را به دنبال دارد گفت: شفافیت مالیاتی و تقویت پایگاه های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی می تواند در جلوگیری از فرار مالیاتی و ایجاد منابع درآمدی جدید موثر باشد.
تابش: بالا بردن پایه های مالیاتی در شرایط نامساعد اقتصادی سخت است

"محمدرضا تابش" با اشاره به شرایط اقتصادی نامساعد گفت: در این شرایط و بخصوص در وضعیتی که هنوز فرهنگ مالیاتی در کشور جا نیفتاده است؛ اخذ مالیات به سختی انجام می شود و بالابردن پایه های مالیاتی نیز بسیار سخت است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: بر طبق قوانین بالادستی و تاکیدات مقام معظم رهبری، اتکا به نفت در بودجه سالیانه باید کاهش یابد و از طرفی ایجاد منابع جدید درآمدی نیز پیش بینی گردد که درآمدهای مالیاتی یکی از راه های افزایش درآمد دولت است.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه باید راهکاری اندیشید که کمترین فشار به کارمندان و اقشار کم درآمد وارد شود عنوان داشت: رضایت مندی مراجعین به سازمان امور مالیاتی با ارائه مشوق های لازم جلب شود و با ایجاد راهکارهای لازم از فرار مالیاتی بخصوص برای واحدهای صنعتی با حجم درآمد بالا جلوگیری گردد.

"تابش" همچنین به برخی مسائل مالیاتی استان از جمله مشکلات برخی صنوف پرداخت و خواستار پیگیری و حل آن شد.


مدیرکل امور مالیاتی یزد:
به شدت با پولشویی و فعالیت های مشکوک اقتصادی در استان برخورد می کنیم


مدیرکل امور مالیاتی استان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته پرداخت و گفت: تا پایان آبان ماه سالجاری 90 درصد درآمدهای استان تحقق یافته است که امیدواریم تا قبل از پایان امسال این امر بطور کامل محقق گردد.

"منوچهر اسدی"  با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: مراقبت لازم برای همکاری با مودیان و شفافیت فعالیت ها مالیاتی و اقتصادی شده است.

وی تاکید کرد: با پولشویی در استان به شدت برخورد خواهیم کرد و کارگروه هایی در این زمینه ها تشکیل شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان تصریح کرد: سعی می کنیم تا با استفاده از اهرم های قانونی، با تحرکات مشکوک اقتصادی مقابله شود تا شاهد بروز مشکلات در نظام اقتصادی استان نباشیم.
گفتنی است این جلسه در راستای برنامه های نماینده مردم اردکان برای دیدار با مدیران کل جدید استان برای خیرمقدم و پیگیری مسائل استان بود.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده