تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۴۰۵
کد خبر: ۸۵۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

«مس» حال و روز خوبی دارد

می متالز - با توجه به اینکه قیمت‌های جهانی مس حال و روز خوبی دارد، آمار ۹ ماهه از افزایش تولید این محصول حکایت می‌کند. قیمت جهانی مس از دوماه گذشته جهشی حدود ۷۵۰ دلاری داشته است که بعد از آن نیز گرچه فراز و فرودی ۳۰۰ دلاری در ماه اخیر تجربه شد اما در مجموع می‌توان گفت که ثبات در بازار جهانی مس بر قرار است و این محصول هم‌اکنون ۵۷۷۵ دلار قیمت دارد.
«مس» حال و روز خوبی دارد

در حالی حال و روز قیمت جهانی مس از وضعیتی مناسب بر‌خوردار است که آمار تولید محصولات معدن در داخل نیز افزایش ۱۳ درصدی تولید کنسانتره مس در ۹ ماهه ابتدای امسال را نشان می‌دهد. بر‌اساس آمار شرکت‌های زیر‌مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه، ۸۰۵ هزار و ۶۳ تن کنسانتره مس تولید کردند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۷۱۱ هزار و ۵۳۱ تن بود. میزان تولید کنسانتره این شرکت‌ها در آذرماه، ۸۹ هزار و ۹۸۴ تن بود که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته، یعنی ۸۵ هزار و ۴۰۱ تن، حکایت از رشد پنج درصدی دارد. از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال نیز مجتمع‌های مس سرچشمه و مس میدوک، ۱۷۱ هزار و ۷۴۲ تن مس ‌آند و ۱۴۱ هزار و ۸۰۳ تن مس کاتد تولید کردند که نسبت به تولید مدت مشابه سال قبل به ترتیب چهار درصد کاهش و چهار درصد رشد نشان می‌دهد؛ همچنین میزان تولید مس‌آند و مس کاتد طی آذر ماه نیز به ترتیب ۱۸ هزار و ۳۵۸ تن و ۱۶ هزار و ۱۲۵ تن بود.

افزایش ۸۳ درصدی تولید مولیبدن در مجتمع سونگون

در ۹ ماهه امسال، مجتمع مس سرچشمه ۴۵۵۲ تن کنسانتره مولیبدن و مس سونگون ۸۶۲ تن مولیبدن تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته یعنی۴۸۴۱ تن کنسانتره مولیبدن در مس سرچشمه و ۴۷۱ تن مولیبدن در مس سونگون، به ترتیب 6 درصد کاهش و ۸۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده