تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۸۹۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تولیدکنندگان بزرگ طلا، روند کاهشی در پیش گرفتند

می متالز - روند کاهشی تولید جهانی طلا در سال 2017 ادامه می یابد. دلیل این امر کاهش تولید شرکت های بزرگ جهان عنوان شده است. به نقل از وب سایت ماینینگ، به دلیل تعداد اندک پروژه های جدید تولید طلا که در سال جاری آغاز می شوند پیش بینی می شود که در سال 2017 روند کاهشی عرضه معادن طلا ادامه یابد.
تولیدکنندگان بزرگ طلا، روند کاهشی در پیش گرفتند

بنابر این گزارش ، موسسه تحقیقاتی تامسون رویترز جی.اف.ام.اس که اطلاعات و آمارهای مهم اقتصادی را تهیه و به سرمایه گذاران خدمات مشاوره ای رایه می دهد، اعلام کرد :عرضه طلا در سه ماهه پایانی سال مالی 2016(تاپایان مارس2017)، بیشترین میزان کاهش تولید طلا را از سال 2008 تاکنون به خود اختصاص خواهد داد.

طبق این گزارش، در سه ماهه سوم سال 2016، عرضه جهانی معادن طلا 3 درصد(22تن) نسبت به سال مالی 2015کاهش یافته و 827 تن به ثبت رسید.

پیش بینی می شود که در سه ماهه پایانی سال مجموع تولید طلا با 2 درصد افت تولید به 801تن کاهش یابد و در نتیجه میزان تولید سالانه به 3 هزار و 168 هزار تن تنزل یابد.

در این گزارش آمده است که طی این مدت فقط افزایش تولید طلا در آفریقا و اقیانوسیه به ترتیب با 6 و یک میلیون تن با رقم 149 و 88تن ثبت شد.

بیشترین میزان افت تولید سه ماهه سوم مربوط به آسیا بود که با 15 تن کاهش مجموعا 225 تن به ثبت رسید.این کاهش 15 تنی که به علت کاهش تولید کشور چین بود عمدتا به دلیل توقف تولید در برخی معادن استان های شاندونگ، شانچی و سین کیانگ بوده است. قوانین ایمنی و محیط زیستی از دیگر دلایل افت 12 درصدی تولید طلا در چین عنوان شده است.

تولید کشورهای اروپایی با 3 تن کاهش به 126 تن رسید. همچنین افریقای جنوبی با تولید 139 تن طلا در سه ماهه سوم سال مالی 2016، شاهد افت 3 تنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود که ناشی از کاهش استخراج و فراوری در معدن یاناکوچا و کاهش سطح ذخایر معدن سرونگرو است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده