تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۸۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آغاز عملیات اجرایی طرح تولید آهک صنعتی و بلوک های سبک گازی در دهه فجر

می متالز - عملیات اجرایی کارخانه های «تولید آهک صنعتی و هیدراته» و «تولید بلوک های سبک گازی و نانو کربنات کلسیم» در دهه فجر و با حضور مقامات عالی آغاز می شود. احدالله رضایی مجری طرح احداث کارخانه آهک صنعتی و هیدراته پلدختر در لرستان با بیان این خبر اظهار داشت: برای احداث فاز نخست این طرح (تولید آهک صنعتی و هیدراته پلدختر)، حدود 600 میلیارد ریال و برای فاز دوم (تولید بلوک های سبک گازی و نانو کربنات کلسیم) حدود 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری ارزی و ریالی تخمین زده شده است.
آغاز عملیات اجرایی طرح تولید آهک صنعتی و بلوک های سبک گازی در دهه فجر

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها، در مجموع حداقل 150 نفر به طور مستقیم و 450 نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد که باعث رونق اقتصادی منطقه خواهد شد. ظرفیت فاز نخست این طرح 300 هزار تن بار ورودی است و درصدی از محصول تولیدی آن در کارخانه فاز دوم به مصرف خواهد رسید.
طرح سنگبری مدرن لرستان (مصوبه سفر ریاست جمهوری در سال 93) به دلیل مشکلات زیست محیطی در دریافت معادن سنگ های تزئینی با مصوبه دولت تغییر کاربردی داده و از میان 30 طرح پیشنهادی، طرح تولید آهک صنعتی و هیدراته پلدختر و تولید بلوک های سبک گازی و نانو کربنات کلسیم جایگزین آن شده و برای جذب سرمایه گذار، وارد مراحل فراخوان مزایده شد.
رضایی در این باره گفت: برای اجرای این طرح ها، 9 شرکت داخلی و خارجی اعلام آمادگی کردند و در نهایت، یک شرکت داخلی برنده مزایده شد و به صورت مشارکتی با ایمیدرو طرح را اجرا خواهند کرد.
محصول تولیدی نهایی در صنایع ذوب آهن، ریخته گری، فولاد سازی، مس، قند و نیشکر، نفت و پتروشیمی، سد سازی، ساختمان سازی و غیره کاربرد دارد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده