تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۹۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وضعیت نگران‌کننده کارخانه‌های بزرگ در اردبیل

می متالز - سه کارخانه سیمان، ذوب آهن و آرتاویل تایر که به دلیل فقر استان از زیرساخت های اساسی تولید و صنعت، جزو واحدهای تولیدی بزرگ در اردبیل بشمار می روند! در وضعیت تاسف بار و نگران کننده ای به سر می برند.
وضعیت نگران‌کننده کارخانه‌های بزرگ در اردبیل

این روزها کسب و کار و تولید در استان اردبیل با وجود تلاش های انجام گرفته، شرایط و وضعیت سخت و نگران کننده ای را سپری می‌کند به طوری که رکود حاکم بر تولید در این 3 سال منجر به تعطیلی بسیاری از مراکز تولیدی شده و به گواه آمار و اطلاعات، یک سوم واحدهای تولیدی در استان با کمتر از 50 درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند که نتیجه طبیعی این رخداد تلخ و رنج آور، بیکاری کارگران و گسترش فقر و محرومیت است.
صرفنظر از این که در این چند سال، تعداد پرشمار واحدهای تولیدی در استان اعلام ورشکستگی و یا تعطیلی کرده اند،سه کارخانه سیمان،ذوب آهن و آرتاویل تایر که به دلیل فقر استان از زیرساخت های اساسی تولید و صنعت، جزو واحدهای تولیدی بزرگ در اردبیل بشمار می روند! در وضعیت تاسف بار و نگران کننده ای به سر می برند؛ کارخانه سیمان که اخیراً به طور رسمی اعلام تعطیلی کرده و کارگران ذوب آهن هم چند روز پیش در مقابل استانداری اردبیل به خاطر پرداخت نشدن حقوق چندین ماهه خود تجمع اعتراض آمیز برپا کردند و کارخانه آرتاویل تایر هم، سوله های خود را به انبار تبدیل کرده است!
در همین رابطه صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، ‌نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه هم‌اکنون سوله‌های آرتاویل تایر اردبیل به انبار تبدیل شده ‌و این امر بسیار تاسف‌بار است.
وی اظهار داشت: هم‌اکنون سوله‌های کارخانه بزرگ آرتاویل تایر اردبیل به انبار تبدیل شده ‌که این امر بسیار تاسف‌بار بوده که کارخانه‌ای با دارا بودن چرخ تولید قوی و با آن بزرگی آنچنان که باید فعالیت خوبی ندارد.
بدری با اشاره به اینکه مشکلات کارخانه آرتاویل تایر اردبیل باید با جدیت برطرف شود، افزود: چرا که این کارخانه ظرفیت بسیار بزرگی برای استان اردبیل محسوب می‌شود و می‌تواند گام بزرگی در راستای توسعه اشتغال و اقتصاد منطقه باشد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، ‌نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر کارخانه آرتاویل تایر اردبیل کارخانه ذوب آهن این استان نیز با مشکلات عدیده‌ای رو به‌روست که انتظار می‌رود مسئولان و دولتمردان در ارتباط با واحدهای تولیدی حرف نزنند بلکه در عمل اقدامات خود را مطرح سازند.
بدری بیان کرد: کارخانه سیمان اردبیل نیز هم‌اکنون با چالش جدی روبه‌روست و انتظار می‌رود دولت برای حل مشکلات این کارخانه‌ها اقدامات سازنده انجام دهد چرا که رکود کارخانه‌های تولیدی در اردبیل نگرانی مردم را به دنبال داشته است.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون مردم مطالبات بسیار زیادی از دولت و نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی در حوزه اشتغال و پویای اقتصاد دارند و نیاز است دولت‌مردان اقدامات خود را عملیاتی کنند و فقط در حد حرف و وعده این مشکلات را مطرح نکنند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، ‌نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از عوامل تاسف‌آور در استان اردبیل استفاده از کالاهای خارجی و حتی پذیرایی با اقلام برند خارجی از جمله میوه‌های تولیدات دیگر کشورهاست که این امر برای ما بسیار تاسف‌بار است در حالی که استان اردبیل ظرفیت بالایی در تولیدات دارد و باید در تمامی برنامه‌ها از این تولیدات داخلی استفاده شود.

نشریه چشم‌انداز اردبیل نوشت، این در حالی است که مجید خدابخش استاندار اردبیل با بیان اینکه در سه سال گذشته تنها 68 میلیارد تومان با هدف رونق تولید پرداخت شده بود که در 8 ماهه امسال بیش از 213 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار صاحبان واحدهای تولیدی قرار گرفته است معتقد است که این اقدام نشان می دهد عزم دولت در خروج از رکود جدی است و ما در استان اردبیل تحول خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.

منبع: سبلان ما
عناوین برگزیده