تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۹۱۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی خبر داد:

رشد 20 درصدی صادرات غیرنفتی؛ ارمغان مس سونگون

می متالز - معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: صادرات استان در 9ماهه سال 95 از رشد 20.2 درصدی برخوردار بوده که متأثر از افزایش صادرات محصولات مس سونگون است.
رشد 20 درصدی صادرات غیرنفتی؛ ارمغان مس سونگون

غلامعلی راستی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر، گفت: با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها در مدت یادشده شاهد صادرات 370 میلیون دلاری محصولات مس سونگون بودیم.
وی ادامه داد: در 9ماهه گذشته، ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی آذربایجان شرقی از کل گمرک کشور یک میلیارد و 700 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 20درصدی برخوردار بوده و همچنین وزن کالاهای صادرشده نیز یک‌ میلیون و 500هزار تن بوده است.


کالاهای صنعتی به ارزش 693 میلیون دلار و با سهم 40درصدی، محصولات مس سونگون با ارزش بیش از 317 میلیون دلار و سهم 19درصدی و کالاهای کشاورزی به ارزش 186 میلیون دلار با سهم 11درصدی، رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به صادرات 772 میلیون دلاری کالا از گمرک استان ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تغییری نداشته و 89 کشور مقصد کالاهای صادرشده بوده‌اند.
وی درباره سهم گروه‌های کالایی از این میزان صادرات نیز اظهار داشت: سهم کالاهای صنعتی از کل صادرات استان 40درصد است و آن‌طور که بررسی ترکیب کالا‌های صادراتی نشان می‌دهد، کالاهای صنعتی به ارزش 693 میلیون دلار و با سهم 40درصدی، محصولات مس سونگون با ارزش بیش از 317 میلیون دلار و سهم 19درصدی و کالاهای کشاورزی به ارزش 186 میلیون دلار با سهم 11درصدی، رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.
راستی در پایان، از رشد چهاردرصدی مجموع صادرات کالاهای صنعتی در 9ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان رشد، نشانگر حفظ مزیت‌های صادراتی کالاهای صنعتی استان است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده