تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۹۷۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
شرکت فولاد آلیاژی یزد؛

تاکنون 61 درصد فروش پیش‌بینی شده محقق شده است

می متالز - شرکت فولاد آلیاژی یزد تاکنون توانسته حدود 61 درصد از فروش پیش‌بینی شده خود را در سال جاری محقق کند. این درحالی است که شرکت در مدت مشابه سال قبل، حدود 77 درصد از بودجه فروش پیش‌بینی شده در ابتدای دوره را محقق کرده بود. بخش زیادی از درآمد‌های این شرکت در قالب سرمایه‌گذاری تحقق خواهد یافت که تاکنون 26 درصد آن پوشش داده شده است.
تاکنون 61 درصد فروش پیش‌بینی شده محقق شده است

شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد در سال 1369 با سرمایه اولیه 15 میلیارد ریال و موضوع فعالیت خرید یا اجاره زمین، ماشین آلات، لوازم یدکی، مواد اولیه و تولید انواع قطعات و مقاطع آماده سازی شده فولادی و همچنین انجام فعالیت‌های بازرگانی تأسیس شد و در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. این شرکت در سال 1388 به سهامی عام تبدیل شده و در سال 1389 در فرابورس ایران با نماد فولای پذیرفته شد.
سرمایه شرکت طی 5 مرحله افزایش سرمایه از محل آورده نقدی، سود انباشته و مطالبات به 134 میلیارد ریال رسیده است. شرکت خبرگان تجارت البرز، با در اختیار داشتن 20 میلیارد ریال از سرمایه شرکت، بزرگترین سهامدار شرکت فولاد آلیاژی یزد است. اکثر سهامداران بالای 1 درصد این شرکت را اشخاص حقیقی تشکیل می‌دهند.

 

محصولات تولید شده در شرکت در قالب میلگرد تابگیری شده، میلگرد کشیده شده، میلگرد پولیش شده، میلگرد تست شده، میلگرد پوسته برداری شده، تسمه نوردی، تسمه تابگیری شده و چهار گوش تولید می‌شوند. این محصولات تحت عناوین محصولات حاصل از خدمات، محصولات تمام‌کاری شده، محصولات تابگیری شده و فولاد‌های صنعتی و تجاری گروه‌بندی شده اند. این شرکت تا 6 ماهه سال جاری 7395 تن انواع محصولات را تولید کرده است که محصولات تابگیری شده بیشترین میزان تولیدات را به خود اختصاص داده است.

شرکت فولاد آلیاژی یزد، اولین پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به 29 اسفند سال 1395،  307 ریال به ازای هر سهم پیش‌بینی کرده که تاکنون پیش‌بینی اولیه خود را تغییر نداده است. این شرکت برای سال 95، 41 میلیارد ریال سود پیش از مالیات پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی درآمد‌های عملیاتی با 35 درصد افزایش و درآمد‌های حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها با 3 درصد کاهش در گزارش اولین پیش‌بینی برای سال 95، درج شده است. بررسی گزارش عملکرد 10 ماهه شرکت نشان می‌دهد که تاکنون 61 درصد فروش پیش‌بینی شده محقق شده است. با توجه به مدت باقی‌مانده تا پایان سال مالی شرکت و با توجه به بررسی مقادیر تولید سال‌های قبل در مدت مشابه فعلی، به نظر می‌رسد شرکت در پوشش کامل پیش‌بینی خود دچار مشکل شود. بخش زیادی از سود شرکت را سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها تشکیل می‌دهد. شرکت توانسته است که حدود 26 درصد درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها را پوشش دهد. با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از این بخش از درآمد‌ها در پایان سال شناسایی می‌شوند، به نظر می‌رسد که شرکت در پوشش این بخش از درآمد خود مشکلی نداشته باشد.

این شرکت روند مشابهی همانند سایر شرکت‌های فولادی در پیش گرفته است. با افزایش قیمت مواد اولیه در سال 2016 و با توجه به انتظارات به وجود آمده برای افزایش سود واحد‌های تولید کننده محصولات فولادی، قیمت سهام شرکت از 2209 ریال در شهریور ماه در مدت 2 ماه به 2735 ریال  رسید که 24 درصد بازدهی را برای سهامداران به ارمغان آورد. سپس سهام شرکت وارد روند اصلاحی شده و تا قیمت 2250 ریال پایین آمد. در این سطح از قیمت با توجه به EPS سهم نسبت قیمت به درآمد شرکت معادل  12.7 مرتبه است. با توجه به میانگین پی برای صنعت و همچنین وجود شرایط تولید فعلی و ارزش محصولات فروش رفته، تغییرات قیمتی شدیدی برای این سهم پیش‌بینی نمی‌شود.

عناوین برگزیده