تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۹۷۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

عقب نشینی تجار ایرانی ازخرید ورق گرم وارداتی

می متالز - بیش از یک ماه است که خریداران ورق گرم در ایران تولیدات داخل را ترجیح می دهند زیرا در مقایسه با نوع وارداتی قیمت مناسب تری دارد . البته میزان تقاضای داخلی برای این محصول هم چندان راضی کننده نیست در نتیجه افزایش قیمت ورق گرم توسط برخی تولیدکنندگان داخلی از سوی خریدارن پذیرفته نشد .
عقب نشینی تجار ایرانی ازخرید ورق گرم وارداتی

براساس تأیید یکی از منابع آگاه از بازار ایران عملاً تقاضائی برای ورق گرم وارداتی در بازار وجود ندارد و تفاوت بین قیمت های داخلی و وارداتی دلیل عمده کاهش فروش کارخانه های خارجی در ایران در این چند ماه اخیر بوده است . کارخانه ام ام ک روسیه در اواسط ژانویه پیشنهادها برای ماه مارس را کاهش داده و به رنج 510 دلار  CFR انزلی رساند که معادل 455 یورو FOB آستراخان است اما بازهم خریداری در ایران برایش وجود ندارد . یک تاجر ایرانی به متال اکسپرت گفت با احتساب به عوارض وارداتی و مالیات بر ارزش افزوده که جمعاً 100 دلار تمام می شود خرید ورق وارداتی برای ما به صرفه نیست و در شرایط کنونی قیمت های داخلی قابل پذیرش تر است پس منطقی تر برای ما خرید از تولیدکننده داخلی است  .

برخی منابع دیگر هم تأیید کرده اند کارخانه آرسلورمیتال قزاقستان هم بدلیل فروش کامل محموله های ماه مارس خود پیشنهاد جدیدی به ایران نداشته و دو هفته پیش پیشنهادهای تجار این کشور به ایران هم 530 دلار CFR  انزلی بوده است . محصولات چینی در رنج 530 تا 540 دلار CFR بنادر جنوبی ایران گزارش شده  و ابتدا تجار تلاش کردند همزمان با افزایش قیمت های ورق گرم وارداتی قیمت محموله های چین را هم 20 دلار افزایش دهند که به گفته تعدادی از همین تجار تاکنون موفق به فروش نشده اند .  

قیمت های ورق سرد ام ام ک روسیه هم برای تحویل در ماه مارس 520 یورو FOB آستراخان معادل 545 دلار CFR انزلی است البته این روزها  کارخانه های روس بیشتر بر فروش داخلی متمرکز شده اند .

عناوین برگزیده