تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۸۸۸
کد خبر: ۹۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آغاز عملیات اجرایی طرح آهک صنعتی و بلوک های سبک گازی فردا با حضور کرباسیان

می متالز - طرح «تولید آهک صنعتی و هیدراته» و «تولید بلوک های سبک گازی و نانو کربنات کلسیم» فردا با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو آغاز می شود.
آغاز عملیات اجرایی طرح آهک صنعتی و بلوک های سبک گازی فردا با حضور کرباسیان

طرح احداث کارخانه آهک صنعتی و هیدراته پلدختر در استان لرستان با ظرفیت بار ورودی سالانه 300 هزار تن و تولید 150 هزار تن آهک صنعتی و هیدراته در فاز نخست و نیز تولید بلوک های سبک گازی و نانو کربنات کلسیم در فاز دوم است که برای احداث فاز نخست، حدود 600 میلیارد ریال و برای فاز دوم، حدود 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری ارزی و ریالی تخمین زده شده است.
با بهره برداری از این طرح ها، در مجموع حداقل 150 نفر به طور مستقیم و 450 نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد که باعث رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.
برای اجرای این طرح ها، 9 شرکت داخلی و خارجی اعلام آمادگی کردند و در نهایت، یک شرکت داخلی برنده مزایده شد و به صورت مشارکتی با ایمیدرو طرح را اجرا خواهند کرد.
محصول تولیدی نهایی در صنایع ذوب آهن، ریخته گری، فولاد سازی، مس، قند و نیشکر، نفت و پتروشیمی، سد سازی، ساختمان سازی و غیره کاربرد دارد.
بنا به این گزارش، طرح سنگبری مدرن لرستان (مصوبه سفر ریاست جمهوری در سال 93) به دلیل مشکلات زیست محیطی در دریافت معادن سنگ های تزئینی با مصوبه دولت تغییر کاربردی داده و از میان 30 طرح پیشنهادی، طرح تولید آهک صنعتی و هیدراته پلدختر و تولید بلوک های سبک گازی و نانو کربنات کلسیم جایگزین آن شده و برای جذب سرمایه گذار، وارد مراحل فراخوان مزایده شد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده