تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۵۱۸
کد خبر: ۱۰۰۹۲
سرویس خبر : انرژی
یک بانک آمریکایی پیش بینی کرد؛

افزایش ۱۰ دلاری قیمت نفت در سال ۲۰۱۸

می متالز - بانک آمریکایی جی پی مورگان پیش بینی خود از قیمت متوسط نفت برنت در سال ۲۰۱۸ را ۱۰ دلار افزایش داد و به ۷۰ دلار رساند.
افزایش ۱۰ دلاری قیمت نفت در سال ۲۰۱۸

به گزارش می متالز، بانک آمریکایی جی پی مورگان اعلام کرد، پیش بینی خود از قیمت متوسط نفت برنت را ۱۰ دلار افزایش داده و به ۷۰ دلار رسانده است. این بانک همچنین پیش بینی خود از قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت را نیز ۱۰ دلار و ۷۰ سنت بالا برده و به ۶۵ دلار و ۶۳ سنت رسانده است.

تحلیلگران این بانک همچنین پیش بینی کرده اند که قیمت نفت برنت در پایان سه ماهه نخست امسال یا اوایل سه ماهه دوم رقم ۷۸ دلار را تجربه کند.

جی پی مورگان گفته، این افزایش عمدتا ناشی از کاهش عرضه نفت اوپک خواهد بود، اما در عین حال انتظار دارد که با توجه به «پرشدن بازار با نفت شیل (آمریکا) و دیگر نفت های غیرمتعارف» قیمت ها با نزدیک شدن به پایان سال میلادی جاری افت کند.

میزان تولید نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۱۷ درصد رشد داشته و در اواسط ماه ژانویه به رقم ۹.۸۸ میلیون بشکه رسیده است. انتظار می رود تولید نفت آمریکا به زودی از مرز ۱۰ میلیون بشکه عبور کند. شرکت های انرژی آمریکایی در هفته گذشته ۱۲ سکوی جدید را اضافه کرده و تعداد کل سکوهای حفاری را به ۷۵۹ مورد رسانده اند.

عناوین برگزیده