تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۱۰۰۹۳
سرویس خبر : انرژی
در بازارهای جهانی؛

نفت برنت بالای ۷۰ دلار ایستاد

می متالز - قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر تقاضای قوی، دلار ضعیف و ادامه کاهش عرضه اوپک، در رکورد بالای اخیر خود ایستاد، با این‌همه تولید رو به رشد آمریکا باعث شده بسیاری از تحلیلگران انتظار داشته باشند قیمت‌ها در ادامه سال دچار کاهش شود.
نفت برنت بالای ۷۰ دلار ایستاد

به گزارش می متالز، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، به ۶۶.۳۴ دلار در هر بشکه رسید.بهای معاملات آتی نفت برنت با سه سنت کاهش نسبت به روز جمعه، ۷۰.۴۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

بازارهای نفت از محدودیت‌های عرضه به رهبری اوپک و روسیه که از ژانویه سال میلادی گذشته آغاز شد و قرار است تا پایان امسال ادامه پیدا کنند، تحت پشتیبانی قرار گرفتند.این محدودیت عرضه به همراه رشد تقاضا برای نفت، به رشد ۶۰ درصدی قیمت‌های نفت از اواسط سال ۲۰۱۷ کمک کرده است.

به گفته معامله‌گران، قیمت نفت از ضعیف شدن ارزش دلار که بیش از سه درصد از ارزش خود را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ از ابتدای امسال از دست داده و حدود ۱۳ درصد از ژانویه سال ۲۰۱۷ افت داشته، مورد حمایت قرار گرفته است.

بانک آمریکا مریل لینچ در یادداشتی اعلام کرد: سیاست مالی تسهیلی در آمریکا، احیای رشد اقتصادی در اروپا و تسریع رشد قدرت‌های اقتصادی نوظهور، همگی دلار را پایینتر برده و قیمت‌های نفت را بالاتر برده‌اند.

بانک جی پی مورگان متوسط قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت برنت در سال ۲۰۱۸ را ۱۰ دلار بالا برد و به ۷۰ دلار در هر بشکه رساند و قیمت مورد پیش‌بینی برای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت را ۱۰.۷۰ دلار افزایش داد و ۶۵.۶۳ دلار برآورد کرد. این بانک اعلام کرد ما انتظار داریم نفت برنت در اواخر سه ماهه اول امسال یا در سه ماهه دوم به ۷۸ دلار صعود کند.

جی پی مورگان اعلام کرد این افزایش قیمت، به دلیل تداوم کاهش عرضه اوپک بوده، اما انتظار دارد قیمت‌ها با نزدیک شدن به پایان سال کاهش پیدا کند، زیرا بازارها با موج جدیدی از عرضه نفت شیل آمریکا و سایر نفت‌های غیرمرسوم مواجه می‌شوند.

تولید نفت آمریکا بیش از ۱۷ درصد از اواسط سال ۲۰۱۶ افزایش یافته و در اواسط ژانویه به ۹.۸۸ میلیون بشکه در روز رسید. طبق آمار شرکت بیکرهیوز، انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا به زودی به مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز صعود کند، زیرا شرکت‌های انرژی‌ آمریکا هفته گذشته ۱۲ دکل حفاری نفت برای تولید جدید اضافه کرده و مجموع دکل‌ها را به ۷۵۹ حلقه رساندند.

عناوین برگزیده