تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۳۹۲
کد خبر: ۱۰۱۰۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بیماری اوتیسم و تأثیر آلومینیوم

می متالز - بعد از آنکه دانشمندان به تأثیر آلومینیوم در بیماری آلزایمر اطمینان پیدا کردند، نوبت به بیماری اوتیسم می‌رسد.
بیماری اوتیسم و تأثیر آلومینیوم

به گزارش می متالز، در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷، در یکی از مجله‌های پزشکی معتبر عنوان شده است که افراد اوتیسمی دارای مقادیر بالایی آلومینیوم در مغز خود می‌باشند. علاوه بر این، قرارگیری این مقدار آلومینیوم برروی سلول‌های عصبی نیز روی این مسأله بسیار موثر است.

اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است. این اختلال که در پسران شایع‌تر از دختران است. بر رشد طبیعی مغز در حیطة تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در برخی موارد، رفتارهای خودآزارانه و پرخاشگری نیز دیده می‌شود. در این افراد حرکات تکراری، پاسخ‌های غیرمعمول به افراد، دلبستگی‌ به اشیا یا مقاومت درمقابل تغییر نیز دیده می‌شود و ممکن است در حواس پنجگانه نیز حساسیت‌های غیرمعمول رخ دهد. هستة مرکزی اختلال در اوتیسم اختلال در ارتباط است.

از هر ۶۰ تا ۷۰ تولد زنده در دنیا، یک نفر مبتلا به اوتیسم است. دانشمندان معتقدند که با کنترل سطح آلومینیوم مغز این افراد می‌توانند بیماری را کنترل کنند.

عناوین برگزیده