تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۴۲۲
کد خبر: ۱۰۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سرمایه گذاری 8.6 میلیارد دلاری ایمیدرو برای طرح های ناتمام و غیرفعال

می متالز - تکمیل و راه اندازی 14 طرح ناتمام به ارزش 1.3 میلیارد دلار، فعال سازی 34 طرح غیرفعال به ارزش 7.3 میلیارد دلار را از جمله اقدام های ایمیدرو در دولت یازدهم عنوان کرد. محمد آقاجانلو مدیر صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اعلام این مطلب افزود: دیگر اقدام هایی که ایمیدرو در دولت یازدهم انجام داد، تعریف 16 طرح جدید با هزینه سرمایه گذاری بالغ بر سه میلیارد دلار است.
سرمایه گذاری 8.6 میلیارد دلاری ایمیدرو برای طرح های ناتمام و غیرفعال

به گفته این مقام مسئول، خط مشی کیفیت ایمیدرو بر پایه منابع ، مصارف و مشارکت تنظیم شده و توسعه تولید فلزات انبوه و همچنین تامین مواد اولیه صنایع فلزی و استخراج و توسعه معادن در مناطق ریسک پذیر و توسعه فلزات استراتژیک را برای صنایع حساس و گلوگاهی کشور عهده دار است.
مدیر صنایع معدنی سازمان ایمیدرو در پاسخ به این پرسش که بهره گیری از فناوری روز پس از برجام چه مقدار محقق شده و تا پایان دولت یازدهم چه اقدام هایی در این ارتباط صورت خواهد گرفت، گفت: توافق برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) هنوز زمان زیادی را سپری نکرده است ، بنابراین برای بهره گیری از فناوری و تجهیزات کشورهای پیشرفته مقدمات اولیه بصورت تفاهم نامه هایی بین صنایع معدنی و شرکت های اروپایی امضا شده و انتظار می رود بزودی اجرایی شود و تاکنون بخش تولید الکترود گرافیتی به این مهم دست یافته است.
آقاجانلو در ادامه این گفت وگو افزود: طرح تولید پترولیوم کک نیز با همکاری شرکت اکسنس ( فرانسه ) موفق به تهیه گزارش مهندسی پایه و مطالعات امکانسنجی شده است.
وی افزود: ایمیدرو سیاست دستیابی به فناوری روز دنیا و رقابت پذیری را در صنایع معدنی دنبال می کند و نسبت به تهیه گزارش های فنی احداث یک واحد تولید محصولات تخت آلومینیومی به روش نورد گرم و بر اساس آخرین فناوری های روز دنیا، اقدام شده است.
به گفته مدیر صنایع معدنی ایمیدرو، این سازمان در زمینه تولید سوپر آلیاژها نیز برنامه ریزی کرده است تا از شرکت های صاحب فناوری روز دنیا برای احداث یک واحد تولید سوپر آلیاژ دعوت به همکاری کند.
آقاجانلو پیرامون این سوال که ایمیدرو در زمینه سیاست نظارت بر رشد بهره وری در واحدهای تابعه تاکنون چه دستاوردی داشته و در افق 1404 چه اهدافی را پیش رو دارد، گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) در چارچوب سیاست نظارت بر رشد بهره وری در واحدهای تابعه راهبرد های خود را در دو سطح بخش و بنگاه به اجرا گذاشته و تلاش می کند تا افق 1404 ضمن تحقق راهبردهای مزبور، صنایع معدنی ایران را به سطح قابل قبولی از رقابت پذیری در سطح بین المللی برساند.
وی اضافه کرد: این سازمان در مقیاس بنگاه ها، اولویت را بر روی توانمندسازی منابع انسانی از طریق اثربخش سازی آموزش و یادگیری، توجه بیشتر به تحقیق و توسعه و افزایش خلاقیت و نوآوری، استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری و اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی عملیات، آماده‌سازی بنگاه ها برای رقابت با شرکت های سرمایه‌گذار خارجی به ویژه در حوزه بهره‌وری و ... قرار داده است.
 نتیجه مجمع عمومی سازمان ایمیدرو مربوط به عملکرد سال 1394 که در مهرماه امسال انجام شد، در زمینه تحولات داخلی موثر در حوزه معدن وصنایع معدنی، میزان سرمایه گذاری مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی به ترتیب، طرح جامع فولاد 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری، طرح های توسعه زنجیره آلومینیوم 11 میلیارد دلار و سایر پروژه های توسعه 10 میلیارد دلار قید شده است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده