تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۳۳۳
کد خبر: ۱۷۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

امضا تفاهم نامه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با کشور اتریش

می متالز - سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور: طی سفر معاون فناوری ریاست جمهوری به کشور اتریش، 2 تفاهم نامه با سازمان زمین شناسی اتریش و دانشکده مهندسی معدن و منابع معدنی مونتان لیوبن منعقد شد.
امضا تفاهم نامه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با کشور اتریش

یکی از تفاهم نامه مذکور در قالب هفت سرفصل روش های ارزیابی پتانسیل استفاده از ژئوترمال، بررسی های ژئوفیزیک زمینی و هوابرد با هدف اکتشافات معدنی، نقشه برداری زمین شناسی هوابرد، تحقیقات در زمینه منابع آبی، مدیریت داده های علوم زمین، ارزیابی مخاطرات علوم زمین و تبادل اطلاعات و انتشارات علمی، پروژه های آکادمیک، سمینار و کنفرانس ها جهت همکاری مشترک به امضا طرفین رسید.

تفاهم نامه دیگری نیز با دانشگاه مونتان لئوبن؛ به عنوان قوی ترین و بزرگترین دانشگاه معدنی کشور اتریش، در قالب هفت بند تحقیقات مشترک در زمینه فلزات با تکنولوژی بالا و محصولات جانبی معادن، باطله های فرآوری، ذوب (خصوصا فلزات همراه با سرب،روی و مس پورفیری)، تحقیقات مشترک در زمینه نحوه تشکیل کانسارها و جایگاه ژئودینامیکی آنها، تحقیقات مشترک در زمینه توسعه فرآوری و کانه آرایی، همکاری در زمینه تحقیقات زمین شناسی و ارزیابی منابع معدنی (استراتژی اکتشاف مواد معدنی)، تبادل کارشناسی در زمینه تحقیقات و آموزش و تبادل اطلاعات و انتشارات علمی، برنامه های آموزشی، پروژه های آکادمیک به امضا رسید.

در ادامه سفر، بازدید از وزارت علوم، تحقیقات و اقتصاد کشور اتریش انجام و جلسه ای با آقای دکتر رابرت هولنشنایدر؛ مدیر بخش سیاست های معدنی وزارت مذکور و همکاران ایشان در خصوص بررسی کلیات همکاری های مشترک میان دو کشور در زمینه معدنی برگزار شد.

از دیگر موارد؛ بازدید از سازمان زمین شناسی کشور اتریش و برگزاری جلسه با آقای پیتر سیفرد رییس سازمان زمین شناسی و مدیران و معاونان آن مرکز و بررسی و تعیین چارچوب کلی همکاری¬های دو سازمان بود.

در پایان سفر بازدید از دانشکده مهندسی معدن و منابع طبیعی دانشگاه مونتان در شهر لیوبن و برگزاری جلسه با آقای نیکولاس شیفرلینگر و اساتید گروه های مختلف دانشکده و بررسی زمینه های همکاری مشترک انجام شد.

عناوین برگزیده