تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۲۲
بازدید: ۴۳۵
کد خبر: ۱۸۹۲
سرویس خبر : انرژی
نماینده مردم اندیمشک در مجلس:

بندر خشک در اندیمشک احداث می‌شود/ 3 درصد بودجه نفت به قوه خود باقی است/ یک هزار میلیارد تومان به بودجه استان خوزستان افزوده خواهد شد

می متالز - نماینده مردم اندیمشک در مجلس با بیان اینکه سه درصد اختصاص یافته از محل نفت به قوه خود باقی است اظهار داشت: یک هزار میلیارد به بودجه استان خوزستان افزوده شد.
بندر خشک در اندیمشک احداث می‌شود/ 3 درصد بودجه نفت به قوه خود باقی است/ یک هزار میلیارد تومان به بودجه استان خوزستان افزوده خواهد شد

فریدون حسنوند صبح دیروز در جشن بهار وحدت در این  شهرستان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، پشتوانه شکوفایی اقتصادی و توسعه کشور در عرصه‌های مختلف داخلی و موجب عزت برون مرزی است اظهار کرد: نمایندگی مردم اندیمشک، گردنبند خدمت است و در این عرصه ریاست معنا ندارد و برای مردم ایران و جنوب کشور در این مقوله گام‌های بزرگی برداشته می‌شود.

وی افزود: سهم سه درصد بودجه نفت خوزستان و مناطق نفت‌خیز به قوت خود باقی است و علاوه بر آن یک‌هزار میلیارد تومان به بودجه خوزستان افزوده می‌شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب اشتغال و به کارگیری نیروهای بومی در طرح های عمرانی و اختصاص یک صد میلیون دلار برای توسعه زیرساخت‌های استان در حوزه مقابله با ریزگردها از جمله خدمات کمیسیون انرژی و نمایندگان استان خوزستان در مجلس است.

حسنوند بیان کرد: وجود مسؤولان عالی رتبه استان و کشور در استان خوزستان و اندیمشک مشهود و بیانگر عمران و افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های مختلف در حوزه آب و انرژی است و ما برای عمران اندیمشک به وعده‌های خود عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه چهار نیروگاه سیکل با همکاری در اندیمشک احداث خواهد شد گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بخش خصوصی، وزارت نیرو و بخش خصوصی سرمایه‌گذاران در احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک است.

وی افزود: ساخت نیروگاه دوم دز در شورای اقتصاد تصویب و فایناس آن به زودی اختصاص می‌یابد.

رئیس کمیسیون انرژی افزود: مجوز پتروشیمی اندیمشک و خوراک آن به شهر دیگری داده شده که با پیگیری‌های صورت گرفته این طرح بازگشت و پایگاه شفیع‌خوانی برای اجرای آن اختصاص یافت و پس از سال‌ها بلاتکلیفی عملیاتی خواهد شد.

حسنوند خاطرنشان کرد: بندر خشک به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی اندیمشک با امکان جابه‌جایی 50 میلیون تن بار با همکاری وزارت راه و راه‌آهن جمهوری اسلامی ساخته می‌شود.

وی با اشاره به از سرگیری روند اجرایی سد بالارود اندیمشک عنوان کرد: روند اجرایی سد بالارود متوقف شده بود ولی با پیگیری‌های صورت گرفته 20 میلیارد امسال و در سال‌های آینده اعتبارات آن به صورت کامل اختصاص یافته و به زودی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: روند اجرایی کارخانه سیمان با 60 درصد پیشرفت متوقف شده بود، 50 میلیارد تومان تسهیلات برای آغاز مجدد عملیات اجرایی آن اختصاص داده شد.
حسنوند اضافه کرد: 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک با آب‌گیری سد بالارود به ظرفیت کشاورزی اندیمشک، افزوده شد.

وی گفت: مردم بدانند پادگان امام رضا(ع) به طور غیرقانونی واگذار شده بود که با پیگیری و مساعدت دستگاه قضایی باز پس‌گیری و به زودی عملیات اجرایی بزرگترین شهرک کشاورزی خاورمیانه با حضور معاون وزیر در منطقه، آغاز می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی گفت: شیلات اندیمشک به جای ماهی، گندم پرورش می‌داد که به زودی در 2 هفته آینده افتتاح و 200 فرصت شغلی جدید، ایجاد می‌شود.

عناوین برگزیده