تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۰۴
بازدید: ۴۶۳
کد خبر: ۲۰۵۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نگاه آلومینیوم

می متالز - خواب نوروزی آلومینیوم ایران بر بستر داغ آلومینیوم جهانی
نگاه آلومینیوم

در اواخر سال گذشته بازار آلومینیوم از یک هفته جلوتر به پیشواز تعطیلات بهاری رفت و این تعطیلات در اکثر شرکتها تا روز ۱۴ فروردین ادامه داشته است. اما در حین تعطیلات داخلی ، آلومینیوم در بازارهای جهانی در کنار سایر فلزات رنگی بازار داغی را سپری نمود و روند رو به رشدی را طی کرد و تا مرز ۱۹۴۶ دلار و ۵۰ سنت پیش رفت که نسبت به قیمتهای قبل از تعطیلات روند رشد حدود ۷۰ دلاری داشت. البته این افزایش قیمت بیشتر تحت تاثیر  کاهش موجودی انبارهای LME  و گمانه ها بر احتمال اعمال فشار بر دولت چین برای کاهش تولید آلومینیوم و در راستای مسائل زیست محیطی بوده است. این نوسانات قیمت جهانی آلومینیوم در هفته گذشته میانگین قیمت این فلز را به ۱۹۳۳ دلار و ۴۰ سنت رساند.

 اما بازار ارز در سایه تعطیلات بهاری روند یکنواختی را سپری نمود و تا اواسط هفته گذشته در کانال ۳۸۰۰ تا ۳۸۱۵ تومان نوسان داشت و در روزهای پایانی هفته به ۳۷۸۵ تومان تنزل یافت که در نهایت میانگین ارز در هفته گذشته ۳۸۰۱ تومان ثبت شد. ( بر اساس نرخ اعلامی صرافیهای مجاز و قیمتهای مندرج در روزنامه دنیای اقتصاد ) 

در همین راستا و بر اساس فرمول تعیین قیمت پایه و پارامترهای تاثیر گذار قیمت پایه شمش آلومینیوم ۹۹/۷۰ برای هفته جاری حدود ۷۹۱۵  تومان پیش بینی می گردد.

شایان ذکر است که شرکتهای عرضه کننده مبلغ ۳۰ تومان به ازای افزایش میزان گرید شمش به قیمتهای پایه عرضه اضافه می نمایند.

عناوین برگزیده