تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۳۰
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۲۰۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ادامه طرح رونق تولید در سال 96

می متالز - در سال ۱۳۹۵ طرح رونق تولید بنگاه‌های تولیدی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی مدنظر قرار گرفت تا در ابتدا ۷۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کنند، اما با پیشرفت کار در نهایت در قالب طرح رونق تولید به حدود ۲۴ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.
ادامه طرح رونق تولید در سال 96

در این طرح که از ابتدای سال گذشته تعریف شد واحدهای کوچک و متوسط افزایش تولید را در دستور کار قرار دادند؛ طرحی که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد، سازمان امور مالیاتی، بانک‌ها و سازمان تامین اجتماعی مد نظر قرار گرفت. قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه طرح رونق تولید در سال 1396 نیز ادامه خواهد داشت از ابلاغ اجرای آن از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در نیمه دوم فروردین‌ماه سال جاری خبر داد.

 

رضا رحمانی درباره آخرین وضعیت طرح رونق تولید که از سال 1395 آغاز شد و تکلیف ادامه این طرح در سال جاری، اظهار کرد: در حال حاضر پذیرش درخواست جدید در این رابطه نخواهیم داشت و تنها امور مربوط به پذیرش‌های قبلی در دستور کار قرار می‌گیرد تا انجام شود و متقاضیان تسهیلات خود را دریافت کنند. او با اعلام اینکه طرح رونق تولید در سال 1396 نیز ادامه خواهد داشت، تشریح کرد: این طرح با توجه به تجربیات به دست آمده از سال گذشته کامل خواهد شد و نقایص آن را برطرف خواهیم کرد تا طرح رونق تولید در سال جاری با شرایط بهتری نسبت به سال گذشته در دستور کار قرار گیرد. قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مذاکرات لازم از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی انجام شده و توافقات لازم را به دست آورده‌ایم تا طرح رونق تولید در سال جاری ادامه یابد.

رحمانی در مورد زمان آغاز طرح رونق تولید برای متقاضیان جدید در سال 1396، خاطرنشان کرد: این طرح به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال شده و رقم مورد‌نیاز برای ارائه‌ تسهیلات به متقاضیان اعلام شده است، بنابراین زمان آغاز طرح در سال جاری نیازمند مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است که به زودی ابلاغ خواهد شد. به گفته رحمانی، طرح رونق تولید در سال 1396 تا نیمه دوم فروردین‌ماه سال جاری از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب خواهد رسید و بلافاصله پس از آن ابلاغ خواهد شد.

عناوین برگزیده