تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۰۳
بازدید: ۴۴۰
کد خبر: ۲۱۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
کارشکنی اروپایی‌ به نتیجه نرسید

رفع اتهام بازارشکنی جهانی از فولادسازان ایرانی

می متالز - مدیر بخش صادرات فولادمبارکه گفت: با پیگیری‌های حقوقی که انجام شده و مدارک و اسنادی که در اختیار هیأت‌های داوری قرار گرفت، فولاد مبارکه از ادعای از ارزان‌فروشی و قیمت‌شکنی رفع اتهام شد و نامه رسمی آن نیز به دست ما رسیده است.
رفع اتهام بازارشکنی جهانی از فولادسازان ایرانی

به گزارش می متالز، علیرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با نتیجه شکایت انجمن تولیدکنندگان فولاد اروپا علیه فولاد مبارکه اظهار کرد: این ادعا از همان ابتدا نیز مانور تبلیغاتی رقیبان خارجی فولاد مبارکه بود که برخی نیز در داخل کشور تلاش زیادی برای به ثمر رساندن آن انجام دادند.

وی در ادامه افزود: با پیگیری‌های حقوقی که از سوی فولاد مبارکه صورت گرفت و مدارک و اسنادی که در اختیار هیأت های داوری قرار گرفت، فولاد مبارکه از ادعای از ارزان‌فروشی و قیمت‌شکنی رفع اتهام شد و نامه رسمی آن نیز به دست ما رسیده است.

مدیر بخش صادرات فولاد مبارکه همچنین تصریح کرد: درصورتی‌که این ادعا ثابت می‌شد، اتحادیه اروپا بر واردات فولاد از پنج کشور از جمله ایران تعرفه ضددامپینگ وضع می‌کرد که البته برای کشورهای برزیل و روسیه، احتمال عطف به ما سبق شدن تعرفه وجود داشت.

منصوری با تأکید بر برنامه حمایت از بازار داخلی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: وظیفه و راهبرد اصلی فولاد مبارکه، حمایت از بازار داخل و تأمین نیاز تولیدکنندگان داخلی است و بسته به تقاضای داخلی، مازاد تولید فولاد مبارکه که درصدی بین 15 الی 20 درصد کل تولیدات را دارد صادر می‌شود.

وی در ادامه اذعان داشت: صادرات فولاد مبارکه برای بهره‌مندی از مزایای تأمین ارز و استفاده از تسهیلات خارجی برای به ثمر رساندن طرح‌های توسعه و تأمین تجهیزات است.

به گفته مدیر صادرات فولاد مبارکه، در سال 96، بسیاری از طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت فولاد مبارکه به نتیجه رسیده و طبیعتاً به دلیل افزایش تولیدات، توسعه صادرات نیز در دستور کار شرکت است.

منصوری در پاسخ به سؤالی در رابطه با در نظر گرفتن بازارهای جایگزین نیز خاطرنشان کرد: بازار جایگزین برای اروپا همیشه وجود داشته و فولاد مبارکه نیز همیشه در برنامه صادراتی خود، این موضوع را در اولویت قرار داده است تا در زمان بروز اتفاقاتی نظیر ادعای اخیر، به‌سرعت تغییر مقصد صادراتی خود را عملیاتی کند.

عناوین برگزیده