تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۱۴
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۲۲۲۹
سرویس خبر : انرژی
ناصری نژاد:

هیچ شرکت یا کشوری نمی تواند برای میادین نفتی و گازی ایران تصمیم بگیرد/ مجلس بر قراردادهای IPC نظارت می کند

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس، تاکید کرد که هیچ شرکت یا کشوری نمی تواند برای میادین نفتی و گازی ایران تصمیم بگیرد.
هیچ شرکت یا کشوری نمی تواند برای میادین نفتی و گازی ایران تصمیم بگیرد/ مجلس بر قراردادهای IPC نظارت می کند

مجید ناصری نژاد با اشاره به تهدید نفتی هند برای گرفتن پروژه میدان گازی" فرزاد" از ایران، گفت:اظهار نظر هند برخلاف عرف دیپلماتیک بوده و هیچ کشوری نمی تواند ایران را تهدید یا وادار به واگذاری پروژه یا طرحی کند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران با هر کشوری که صلاح بداند و منافع ملی اش را تامین کند، قرارداد نفتی و گازی منعقد می کند، افزود:ایران با هر شرکتی که توانمند بوده و ظرفیت داشته باشد، وارد مذاکره شده و قرارداد منعقد می کند و اجازه نمی دهد که هیچ شرکت یا شرکتی برای ما تصمیم گیری کند.

ضرورت استفاده از توان و پتانسیل شرکت های داخلی در قراردادهای جدید نفتی

 ناصری نژاد ادامه داد: الگوی قرارداهای جدید نفتی پس از اظهارنظرهای فراوان منتقدان و موافقان در هیئت تطبیق مصوبات دولت تصویب شد، اما متاسفانه پس از گذشت چند نماه  IPC تاکنون اجرایی نشده و قراردادی بر اساس الگوی جدید قراردادهای نفتی منعقد نشده است.

وی با تاکید بر اینکه باید به توان و ظرفیت های داخلی اعتماد کرد، یادآور شد:در قراردادهای جدید باید از توان و پتانسیل شرکت های داخلی استفاده کرد و در قرارداد با شرکت های خارجی باید شرکت های داخلی را شریک طرف خارجی قرار داد.

سهم تولید ایران از میادین مشترک باید افزایش یابد

ناصری نژاد افزود:مجلس بر قراردادهای IPC نظارت می کند و همچنین دستگاه‌های نظارتی همانند دیوان محاسبات، حسابرسی و بازرسی نظارت مستمری  بر روی این موضوع دارند، تا کار به بهترین نحو انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت استفاده از حداقل ظرفیت میادین مشترک نفتی، تصریح کرد:ایران باید هرچه سریعتر با تمام ظرفیت داخلی بهره برداری و تولید در میادین مشترک را افزایش دهد و سهم استحصال ایران از میادین مشترک را بیشتر کند.

عناوین برگزیده