تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۳۷۷
کد خبر: ۲۷۱۵
سرویس خبر : انرژی

سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 700 میلیون دلاری کویت در پتروشیمی آمریکا

می متالز - کویتی‌ها، با بهره‌گیری از خوراک به دست آمده از منابع شیل در صنعت پتروشیمی آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کنند.
سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 700 میلیون دلاری کویت در پتروشیمی آمریکا

ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ «ﻧﯿﭙﻨﺎ» ﺑﻪ ﻧﻘﻞ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﺯﺍﻭﯾﺎ (zawya)، محمد‌ حسین، مدیر‌عامل شرکت پتروشیمی ایکویت (Equate) کویت، اعلام کرد این شرکت در حال ساخت یک مجتمع پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون دلار در ایالات متحده است. حسین افزود: ظرفیت تولید این مجتمع که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال 2019 میلادی به بهره‌برداری برسد؛ 750 هزار تن در سال خواهد بود. مجتمع یادشده در منطقه (Gulf coast) آمریکا احداث می‌شود.

بر‌اساس این گزارش وی طی مصاحبه‌ای در حاشیه کنفرانس انجمن صنایع شیمیایی و پتروشیمی خلیج فارس، اظهار کرد: این پروژه فرصت مناسبی برای ایکویت خواهد بود تا ضمن تقویت حضور خود در ایالات متحده، با بهره‌گیری از خوراک به دست آمده از منابع شیل، قدرت رقابت‌پذیری خود را نیز افزایش دهد. شرکت ایکویت، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های صنایع پتروشیمی کویت و داو کمیکالز به شمار می‌رود.

این شرکت در سال گذشته میلادی بیش از 5 میلیون تن محصولات مختلف پتروشیمی تولید کرد و انتظار می‌رود امسال 250 هزار تن دیگر به ظرفیت تولید آن افزوده شود. حسین مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایکویت همچنین عنوان کرد: ما در نتیجه توافق و هماهنگی با سهامداران ایکویت، به دنبال افزایش بیشتر ظرفیت هستیم. در حال حاضر آسیا مهم‌ترین مقصد صادراتی ما محسوب می‌شود و بیشتر محصولات ایکویت روانه بازار این منطقه می‌شود.

عناوین برگزیده